دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

اجرای برنامه های كلیشه ای در حوزه جوانان راه گشا نیست
 
یزد - ایرنا - سرپرست فرمانداری اردكان با انتقاد از غفلت و ساده انگاری برخی دستگاه ها درحوزه جوانان، راهكارهای كلیشه ای را راهگشا ندانست و گفت: مشكلاتی نظیر مسكن، ازدواج و آسیب های اجتماعی نیاز به برنامه مدون و عملیاتی با همكاری همه دستگاه ها دارد.
اجرای برنامه های كلیشه ای در حوزه جوانان راه گشا نیست یزد - ایرنا - سرپرست فرمانداری اردكان با انتقاد از غفلت و ساده انگاری برخی دستگاه ها درحوزه جوانان، راهكارهای كلیشه ای را راهگشا ندانست و گفت: مشكلاتی نظیر مسكن، ازدواج و آسیب های اجتماعی نیاز به برنامه مدون و عملیاتی با همكاری همه دستگاه ها دارد.

به گزارش ایرنا مصطفی پوردهقان روز چهارشنبه در اولین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اردكان در سال جدید با بیان این كه با همت جوانان، كشور ما به موفقیت های روزافزون نائل آمده، توجه بیشتر به جوانان به عنوان آینده سازان كشور را در راستای رشـد و تعالی همه جانبه ضروری دانست.

وی اضافه كرد: نیل به هدف جوان گرایی در امور، نیازمند سیاسـت گذاری های مدبرانه مسوولان و دستگاه های ذی ربط و برگزاری طرح ها و برنامه های متناسـب با نیازهای جوانان است.

رییس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اردكان بیان داشت: دستگاه های متعددی متولی حوزه جوانان هستند و برنامه های این حوزه باید شفاف، عملیاتی و با زمان بندی مشخص باشد.

پوردهقان اردكان لزوم حضور جوانان متخصص، تحصیل كرده و نخبه در جلسات تصمیم گیری در این حوزه را یادآور شد و گفت: این كه بدون درنظرگرفتن اولویت ها و نیازهای جوانان، توسط افراد معدودی برای ساماندهی امور آنان تصمیم گیری شود؛ آسیب زاست.

وی مقوله نشاط اجتماعی را به خصوص در ایام كرونا مهم ارزیابی كرد و از دستگاه های متولی خواست برنامه های عملیاتی خود را ارائه كنند.

معاون امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان یزد، نیز در این نشست افزود: دغدغه اصلی و اولویت برنامه های وزارت ورزش و جوانان كشور پیگیری و حل مشكلات جوانان در خصوص مسكن و ازدواج آنهاست، متاسفانه تاكنون نتوانسته ایم این مشكلات را حل و رفع كنیم.

اعظم السادات امامی اظهار داشت: تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد و حتی خیرین در این خصوص تلاش نمایند و با هم افزایی و همكاری های بین بخشی در خصوص ازدواج جوانان تسهیل گری نمایند.

وی با بیان اینكه تشكل های مردم نهاد و تسهیل گران 2 بازوی مهم در كمك به جوانان می توانند موثر باشند یادآور شد: متاسفانه شهرستان اردكان با مزیت هایی خوبی كه دارد در امر سازمان های مردم نهاد در راستای كمك به جوانان ضعیف عمل كرده است كه انتظار از آنها بیشتری می رود.
امامی با تاكید بر تقویت سازمان های مردم نهاد گفت: سمن ها مشاركت همه جانبه و موثر در عرصه های مختلف كشور دارند و همواره آماده گوش سپردن به دغدغه جوانان هستند.

معاون امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان یزد، گفت: دراین استان 74 سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد كه 26 مورد از آن توانسته اند مجوز را دریافت كنند.

وی در ادامه در خصوص اولویت و نوبت دهی به تاسیس و ارائه مجوز به مراكز مشاوره ای اشاره كرد و گفت: همكاری های لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت.

امامی جوانان را اصلی ترین سرمایه كشور دانست و خاطرنشان كرد: سیاست های دولت با محور نقش آفرینی جوانان در عرصه های مختلف همواره مورد توجه بوده و جوان باوری و ایجاد فرصت برای مشاركت همه جانبه آنان در جامعه به عنوان یك ارزش و اصل مورد توجه مدیران دستگاه هایی اجرایی است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه جوانان گفت: توصیه های ایشان كمك شایانی به حل مسایل و مشكلات جوانان خواهد كرد و مدیران اجرایی باید توجه ویژه به رهنمودهای معظم له داشته باشند.

این مسوول از مدیران درخواست كرد كه با همكاری و هماهنگی به اجرای برنامه های عملیاتی شاد و با نشاط در بین جوان اردكان بپردازند و درصدد ایجاد بانك اطلاعاتی جوانانی كه تاكنون خوش درخشیده اند باشند چرا كه آنها رسالت سنگینی در ساماندهی امور جوانان بر عهده دارند.

امامی گفت: بازه سن جوانی از 15 تا 29 سال به 18 تا 35 سال تغییر یافته است و این فرصتی برای جوانان می باشد كه به فعالیت های سازنده بپردازند.

در پایان این مراسم، از دانشكده فنی شهید بهشتی، اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی و دانشگاه پیام نور اردكان به عنوان دستگاه های برتر در همكاری با ستاد ساماندهی امور جوانان، سعید صالح رییس اداره راهداری و حمل ونقل به عنوان جوان ترین مدیر شهرستان و «محمد دهستانی» و «راضیه حوت» به عنوان جوان ترین مدافعان سلامت شهرستان با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.

شهرستان 118 هزار نفری اردكان كه مركز آن در 60 كیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشكل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردكان است.

برچسب ها
- یزد
- وزارت ورزش و جوانان
- اردكان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۱۵ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲