دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

كرونا در آمریكای لاتین؛ نابودی 26 میلیون شغل در سال 2020
 
تهران - ایرنا - سازمان بین المللی كار وابسته به سازمان ملل متحد اعلام كرد در سال 2020، 26 میلیون شغل به دنبال پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع شدید بیماری كووید-19 در منطقه آمریكای لاتین و كارائیب به عنوان كانون گسترش ویروس كرونا در جهان، از بین رفته است.
كرونا در آمریكای لاتین؛ نابودی 26 میلیون شغل در سال 2020 تهران - ایرنا - سازمان بین المللی كار وابسته به سازمان ملل متحد اعلام كرد در سال 2020، 26 میلیون شغل به دنبال پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع شدید بیماری كووید-19 در منطقه آمریكای لاتین و كارائیب به عنوان كانون گسترش ویروس كرونا در جهان، از بین رفته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، طبق این گزارش، متوسط نرخ اشتغال نیز در این منطقه بین سال های 2019 و 2020 از 57.4 درصد به 51.7 درصد كاهش یافته است.

علاوه بر مشاغل از دست رفته، منطقه آمریكای لاتین و كارائیب در ساعات كار و میزان درآمد نیروی كار نیز شاهد كاهش چشمگیری بوده است.

تا كنون بیش از 26 میلیون و 62 هزار نفر در كشورهای آمریكای لاتین و كارائیب به ویروس كرونا مبتلا شده و افزون بر 823 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمار تارنمای «وُردو میترز» برزیل، كلمبیا، آرژانتین، مكزیك و پرو به ترتیب با ثبت بیش از 13 میلیون و 375 هزار، دو میلیون و 504 هزار، دو میلیون و 497 هزار، دو میلیون و 272 هزار و یك میلیون و 628 هزار مورد ابتلا به ویروس كرونا در جایگاه پنج كشور نخست منطقه آمریكای لاتین در فهرست جهانی قرار دارند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط سازمان بین المللی كار، جوانان بیشترین آسیب از معضل بیكاری در آمریكای لاتین و كارائیب را متحمل شده اند. به طوریكه از آغاز شیوع ویروس كرونا، یك نفر از هر شش نفر جوان 18 تا 29 ساله شغل خود را از دست داده و به دلیل فقر شدید و یا دستمزد بسیار پایین مجبور به ترك تحصیل شده اند.

بیش از نیمی از افرادی كه از آغاز همه گیری بیكار شده اند یا توسط كارفرمایان اخراج شده و یا به دلیل اشتغال در بخش غیر رسمی به دنبال تعطیلی های سراسری قادر به فعالیت نیستند.

آمریكای لاتین و كارائیب با كاهش 20.9 درصدی اشتغال در سه ماهه اول سال 2020، در مقایسه با میانگین 11.7 درصدی در سراسر جهان، به عنوان متضررترین منطقه در جهان از نظر ساعات كار از دست رفته معرفی شده است.

آمریكای لاتین در حالی شاهد روند صعودی آمار مبتلایان و جانباختگان است كه شیوع بیماری همه گیر در جغرافیای درگیر با معضل فقر، فساد و خشونت به بحرانی مضاعف و به منزله تیر خلاص بر بدنه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این منطقه تبدیل شده است.

با گسترش بیماری همه گیر در آمریكای لاتین، مردم منطقه بزرگترین ركود اقتصادی، فقر شدید، بیكاری و نابرابری را تجربه خواهند كرد. بزرگ بودن اقتصاد غیررسمی در منطقه آمریكای لاتین از یك سو و ضعف دولت های این منطقه از سوی دیگر موجب وخامت اوضاع شده است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- بیكاری
- آمریكای لاتین
پروندهٔ خبری
- هراس جهانی از ویروس كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۰۹ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰