دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 7 مركز اوتیسم در آذربایجان شرقی
 
مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت هفت مركز اوتیسم در استان خبر داد و گفت: پنج مركز روزانه آموزشی و توانبخشی نیز در شهرستان های تبریز و عجب شیر با ظرفیت 220 نفر به آموزش و توانبخشی و غربالگری كودكان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم می پردازند.
فعالیت 7 مركز اوتیسم در آذربایجان شرقی فرگل صحاف در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار كرد: یك مركز پیش حرفه ای و حرفه آموزی بالای 14 سال و یك مركز اقامت موقت در شهر تبریز جهت آموزش و نگهداری افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم تحت نظارت بهزیستی فعالیت می كنند.

وی خاطرنشان كرد : اوتیسم نوعی اختلال پیچیده و چندوجهی رشد و شكل گیری سیستم عصبی است كه پردازش اطلاعات و ادراك را مختل كرده و بر شكل گیری تعامل اجتماعی ، ارتباط و رفتارهای انسانی اثر می گذارد.

وی ادامه داد: علائم بارز اوتیسم از 1.5 سالگی شروع و قابل تشخیص است و اصلی ترین این علائم، عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در صحبت كردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی و گریز از جمع و انجام كارهای تكرای بوده كه نیازمند همراهی بیشتر والدین برای شناسایی افراد بیشتر درگیر با آن هستیم.

صحاف با بیان اهمیت مشاوره های كارشناسی اظهار كرد: والدین گرامی با مراجعه به سامانه autism.behzisti.net می توانند به صورت محرمانه و غیرحضوری با پاسخ به 10 پرسشنامه از اختلالات فرزندان خود آگاه شده و در صورت نیاز به راهنمایی ها و مشاوره های بیشتر به كارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۲۱ - ۱۹/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۹