دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

خودمراقبتی دشمن كرونا
 
خودمراقبتی یكی از كم هزینه ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به كووید-19 و ارتقاء سلامت است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مركز خوزستان ، رییس دانشكده و عضو هیئت علمی گروه بهداشت باروری و مامایی گفت: با توجه به شیوع كووید-19 یكی از كم هزینه ترین اقدامات در جهت پیشگیری از ابتلا به كرونا و ارتقاء سلامت، خودمراقبتی است.
خودمراقبتی دشمن كرونا
دكتر زهرا عباسپور افزود : امروزه نقش مردم در مراقبت از خود و سایر اعضای خانواده در مقابل بیماری های مزمن و حاد مانند كرونا روز به روز در حال افزایش است.

وی گفت: حیطه های خودمراقبتی شامل ارتقای سلامت، اصلاح سبك زندگی، خودارزیابی، حفظ سلامت، پیشگیری از بیماری، مشاركت در درمان و توانبخشی است.

عباسپور همچنین با اشاره به اینكه خودمراقبتی برای همه یكسان نیست، گفت: باید آموزش های دقیقی در این زمینه متناسب با هر بیمار و شرایط فردی وی، ایجاد ارائه شود .

وی ادامه داد: در واقع خود مراقبتی به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول مربوط به زمانی است كه فرد سالم است، در این مواقع افراد باید با آگاهی نسبت به اصول خودمراقبتی به گونه ای رفتار و زندگی كنند تا دچار بیماری نشوند. بخش دوم خودمراقبتی مربوط به افرادی است كه درگیر بیماری شده اند، یعنی افرادی كه بیمار می شوند باید با رعایت اصول خودمراقبتی مانع تشدید بیماری و عوارض آن شوند.

بیشتر بخوانید : همه شهرهای خوزستان در شرایط خطر و پرخطر كرونا + فیلم

عباسپور گفت: از آنجایی كه 40 درصد از بیماران كرونایی دارای علائم خفیف و یا بدون علامت هستند، این امر اهمیت جلوگیری از انتقال بیماری را از طریق خودمراقبتی نشان می دهد و تا زمانی كه خطر انتقال كاهش نیابد مراقبت از خود به عنوان اصلی ترین روش برای مقابله با بیماری در كشور است.
   تاریخ: ۱۴:۲۸ - ۱۹/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳