دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

برگزاری اولین نشست هیات امنای دانشگاه در سال 1400 / تصویب بودجه تفصیلی دانشگاه
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

برگزاری اولین نشست هیات امنای دانشگاه در سال 1400 / تصویب بودجه تفصیلی دانشگاه

هیات امناء دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (شنبه) با برگزاری اولین نشست خود در سال 1400، به ریاست دكتر "ابراهیم گلمكانی" نماینده وزیر بهداشت و دبیر مجامع، شوراها و هیات های امنای دانشگاه های علوم پزشكی و با حضور دكتر حمیدرضا خانكه رئیس این دانشگاه و دیگر اعضای هیات امناء، بودجه تفصیلی این دانشگاه را به تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، كلیات بودجه سال 1400 با توضیحات شاپور عربی سرپرست مدیریت برنامه ریزی بودجه و پایش عملكرد، به هیات امناء ارائه شد و با تبادل نظر اعضاء، به تصویب رسید.

این گزارش همچنین حاكیست كه چهار مورد از برنامه های دانشگاه و مراكز درمانی تحت پوشش كه نیاز به مجوز هیات امناء برای اجرا داشت، در قالب پیشنهادهای اختصاصی، توسط دكتر خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، قرائت و با توضیحات مربوطه از سوی ایشان و معاون توسعه مدیریت دانشگاه، با رای همه اعضای هیات امناء، مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

پیش از ورود به دستور جلسه، دكتر ابراهیم گلمكانی دبیر مجامع، شوراها و هیات های امنای دانشگاه های علوم پزشكی، در سخنان كوتاهی، ضمن آنكه از سال گذشته، به عنوان سالی سخت برای حوزه سلامت كشور و جهان یاد كرد، برای سلامتی و موفقیت همه دانشگاهیان و همه دست اندركاران نظام سلامت كشور در كنترل شیوع بیماری كرونا در سال جاری، دعا كرد.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز از حمایت اعضای هیات امنا در تغییر نام دانشگاه كه مورد استقبال مقام عالی وزارت بهداشت و معاونان ایشان نیز قرار گرفت، تشكر كرد.

وی افزود: با تغییر نام دانشگاه، حوزه سلامت اجتماعی كه در نظام سلامت، متولی مشخصی نداشت، به این دانشگاه نسبت داده شد، ضمن آنكه در اواخر اسفندماه سال گذشته، با ابلاغ وزیر محترم بهداشت، مسئولیت " رصدخانه اجتماعی كووید 19 " به این دانشگاه سپرده شد و در 28 اسفندماه نیز دبیرخانه این رصدخانه تشكیل شد.

دكتر خانكه در همین ارتباط و اجرای یكی از ماموریت های رصدخانه، مبنی بر نظرسنجی از مردم درباره طرح واكسیناسیون كرونا، گفت: گزارش این نظرسنجی آماده، و برای مقام عالی وزارت بهداشت ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین از واگذاری مسئولیت شبكه تحقیقات سلامت اجتماعی كشور به این دانشگاه گفت كه برای فعالیت های هدفمند آن، با برخی از مراكز علمی و اجرایی این حوزه مانند سازمان بهزیستی كشور، ارتباط برقرار شده است.

وی افزود: دانشگاه همچنین درصدد راه اندازی اولین " انستیتو سیاستگذاری توانبخشی كشور" با مشاركت بزرگان توانبخشی، چهره های شاخص ملی و بین المللی است كه هسته مركزی آن شكل گرفته است.

وی، پیشرفت پروژه های عمرانی بیمارستان های اخوان، یافت آباد و ایثار در مركز روانپزشكی رازی، و تقویت موسسه خیریه مركز روانپزشكی رازی برای جلب مشاركت های مردمی ، را از جمله برنامه های امسال دانشگاه ذكر كرد.

دكتر خانكه همچنین پرداخت همه مطالبات تا پایان سال 99 را با تلاش و همت همكاران معاونت توسعه مدیریت دانشگاه اعلام كرد و افزود: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بابت پرداخت همه مطالبات، رتبه اول را در میان دانشگاه های علوم پزشكی كشور، كسب كرده است.

وی، برنامه گسترش 13 هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی در داخل دانشگاه را از دیگر برنامه های امسال دانشگاه عنوان كرد كه مجوز آن كسب شده است.

دكتر سیدمحمد ابراهیم موسوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، نیز در سخنانی با اشاره به فرسودگی بسیاری از ساختمان های دانشگاه، نیاز این دانشگاه به احداث ساختمان جدید، استاندارد و مناسب بعنوان ساختمان مركزی را مطرح كرد.

وی همچنین به تغییر نام دانشگاه اشاره كرد و افزود: با توجه به تاكید دانشگاه بر حوزه سلامت اجتماعی، می توان برنامه گسترش رشته های مرتبط با این حوزه و تامین نیروهای تخصصی این حوزه را مدنظر قرار داد و بسمت این هدف حركت كرد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۲:۱۴ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۱