دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

لزوم ارتقای سلامت روان دانشجویان
 
مدیر موسسه همای رحمت دزفول، گفت: سلا مت روان دانشجویان شرط مهمی در بهره وری بهینه از نیرو های تحصیلكرده است.


مهرنازگودرزیان مدیر موسسه همای رحمت دزفول در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بهداشت روانی یعنی داشتن احساس آرامش، امنیت درون، به دور بودن از اضطراب و افسردگی، كه سلامت روان دانشجویان یكی از مهمترین مسائل و توجه به آن شرط مهمی در بهره وری بهینه از نیرو های تحصیلكرده خواهد بود.

او بیان داشت: از بدو ورود به دانشگاه تغییرات زیادی در روابط اجتماعی دانشجویان ایجاد می گردد كه افزایش انتظارات از او باعث بروز این تغییرات می شود، بنابراین قرار گرفتن در چنین وضعیتی دانشجو را دچار تنش و نگرانی خواهد كرد كه این مسائل بازدهی دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهد و او را دچار مشكلات روانی متعددی می كند.

گودرزیان با بیان اینكه مشكلات روانی می تواند در انجام تكالیف درسی دانشجویان اختلال ایجاد كند، اظهار كرد: این مسئله باعث كاهش انگیزه، افزایش اضطراب و نگرانی دانشجو شده چرا كه ناچار می شود بخش قابل توجهی از انرژی خود را صرف حل مشكلات به وجود آمده كند و دیگر توان و علاقه كافی برای رسیدگی به فعالیت های درسی خود را نخواهد داشت.

مدیر موسسه همای رحمت دزفول با اشاره به اینكه مشكلات بهداشت روان در اثر استرس، تنهایی، افسردگی، اضطراب یا سایر مشكلات ارتباطی مانند شكست های عشقی ایجاد می شود، افزود: از نشانه های اولیه اختلال در سلامت روان می توان به مواردی مانند كم بودن انرژی، بهم خوردن تعادل در خواب، خوردن به صورت خیلی زیاد یا خیلی كم، خارج شدن از فعالیت های گروهی، احساس ناامیدی و درماندگی، دعوا كردن با دوستان و خانواده و ... اشاره كرد.

این روانشناس و مدرس دانشگاه، گفت: همه افراد و به خصوص دانشجویان برای ارتقای سلامت روان خود می توانند با واقع بینی نقص ها و ضعف های خود را بپذیرند و از ایده آل گرایی و كمال گرایی بپرهیزند، هدف زندگی خود را واقع بینانه ترسیم كرده و توانایی مدارا با استرس را داشته و بدون فرار از مشكلات با آن ها مقابله كنند و در ابعادی مانند كار و تفریح، استراحت و ورزش، تنهایی و معاشرت و حتی عبادت تعادل را برقرار و همچنین با انعطاف پذیری و مسئولیت پذیری خود با دیگران ارتباط سالم داشته باشند.

گودرزیان در پایان تصریح كرد: دانشجویان سازندگان فردای كشور هستند بنابراین ارتقا سلامت روان آن ها در یادگیری درسی، افزایش اطلاعات علمی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است به همین منظور موسسه همای رحمت در جهت كاهش آسیب های اجتماعی دانشجویان دختر و پسر با تولید انواع محتوا رسانه ای مانند برنامه های صوتی، تیزر، موشن گرافی و ... با بهره گیری از فضای مجازی به توانمند سازی روانی_اجتماعی آن ها می پردازد.
   تاریخ: ۰۹:۰۴ - ۲۲/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۱