دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

اولویت های مرحله دوم واكسیناسیون كرونای جانبازان و ایثارگران اعلام شد
 
تهران - ایرنا - معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این كه طرح واكسیناسیون جامعه ایثارگری در حال انجام است، اولویت های مرحله دوم واكسیناسیون كرونای جانبازان را اعلام كرد.
اولویت های مرحله دوم واكسیناسیون كرونای جانبازان و ایثارگران اعلام شد تهران - ایرنا - معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این كه طرح واكسیناسیون جامعه ایثارگری در حال انجام است، اولویت های مرحله دوم واكسیناسیون كرونای جانبازان را اعلام كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سایت نوید شاهد ، دكتر «عبدالرضا عباسپور»، در گفت و گویی، درباره اجرای طرح واكسیناسیون ویروس كرونا جامعه ایثارگری یادآور شد: در ابتدا تعامل خوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی داشتیم تا طرح واكسیناسیون جامعه ایثارگری به خوبی انجام شود. از همان ابتدا در پروتكل وزارت بهداشت جامعه ایثارگری در اولویت برای دریافت واكسن قرار داشتند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر طرح واكسیناسیون ویروس كرونا جامعه ایثارگری در حال انجام است، افزود: در مرحله اول 9 هزار نفر از جامعه ایثارگری شامل جانبازان دو چشم نابینا، ضایعه نخاعی، دو عضو قطع و بیشتر، جانبازان شدید شیمیایی و والدین دو شهید و بالاتر واكسن ویروس كرونا را دریافت كردند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید ادامه داد: در این میان تعدادی از افراد در جامعه ایثارگری از دریافت واكسن ویروس كرونا انصراف دادند كه به ناچار عده دیگری را جایگزین كردیم.

32 هزار نفر در مرحله دوم واكسن دریافت می كنند

عباسپور درباره چگونگی اجرای مرحله دوم طرح واكسیناسیون ویروس كرونا توضیح داد: در مرحله دوم طرح واكسیناسیون تمام جانبازان 50 تا 70 درصد كه 32 هزار نفر هستند اجرا می شود. در حال حاضر مشغول هماهنگی با مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت هستیم تا مرحله دوم را از اواسط همین هفته شروع كنیم.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید اضافه كرد: البته جانبازان زیر 50 درصد كه وضعیت حادی دارند یا از بیماری صعب العلاج رنج می برند و همچنین والدین یك شهید كه وارد سن سالمندی شده اند، از اولویت های بنیاد شهید هستند و در مرحله سوم تحت پوشش قرار می گیرند. همچنین جانبازان آزاده كه 5 سال یا بیشتر سابقه آزادگی دارند هم در مرحله سوم تحت پوشش قرار می گیرند.

مراحل اجرای طرح واكسیناسیون

عباسپور درباره اینكه واكسیناسیون ویروس كرونا در چه مكانی انجام می شود، گفت: این طرح به دو صورت كلی انجام می شود. واكسیناسیون در مراكز بیمارستانی و توانبخشی با هماهنگی مركز علوم پزشكی مربوطه در همان محل مركز درمانی انجام خواهد شد. در خصوص سایر افراد جامعه ایثارگری طی هماهنگی با وزارت بهداشت در شبكه های بهداشتی محل زندگی این عزیزان واكسیناسیون صورت می گیرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید ادامه داد: در مورد بیمارستان های روانپزشكی نیایش و صدر نیز هماهنگی لازم با مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت انجام و از روز چهارشنبه 18 فروردین شروع می شود و قرار است تمام جانبازان بستری در این دو مركز و پرسنل آنها تحت پوشش واكسیناسیون قرار بگیرند.

وی افزود: البته اگر جانباز در مراكز تجمعی بنیاد حضور نداشته باشد با توجه به اطلاعاتی كه در بنیاد شهید موجود است فرد را به شبكه بهداشت تهران و سایر استان ها معرفی می كنیم تا با مراجعه به نزدیكترین مركز بهداشتی واكسن را دریافت كند.

عباسپور در پایان صحبت هایش درباره انصراف افراد از دریافت واكسن بیان كرد: به استان ها اعلام كرده ایم كه در صورت انصراف كسی را جایگزین كنند كه از ریسك بالایی برخوردار باشد. بر همین اساس پروتكلی را مصوب كرده ایم و به استان ها داده ایم تا خودشان این موضوع را مدیریت كنند.
موج جدید شیوع كرونا به گفته كارشناسان با دربرگیری و مرگ و میر بیشتری طی هفه اخیر در ایران شكل گرفته از همین رو از امروز (شنبه) محدودیت های كرونایی 10 روزه بر اساس رنگ بندی شهرها اعمال می شود و بدین ترتیب در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یك می توانند فعالیت كنند و كاركنان اداره ها و سازمان ها باید با 50 درصد نیرو فعال باشند.

از ابتدای شیوع كرونا در كشور (اسفند 98) تا كنون دو میلیون و 29 هزار و 412 نفر به طور قطعی به ویروس كرونا مبتلا شده 64 هزار و 39 هموظن جان خود را از دست داده اند.

برچسب ها
- والدین شهدا
- جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی
- واكسن كرونا
پروندهٔ خبری
- واكسن كرونا، از نظریه تا عمل
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۳۳ - ۲۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱