دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

تصویب شیوه نامه دوره مشاهده گری و فرم جدید ترفیع پایه اعضای هیات علمی توسط هیات رئیسه دانشگاه
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تصویب شیوه نامه دوره مشاهده گری و فرم جدید ترفیع پایه اعضای هیات علمی توسط هیات رئیسه دانشگاه

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه با برگزاری نشست هفتگی، شیوه نامه دوره مشاهده گری و كلیات فرم جدید ترفیع پایه اعضای هیات علمی را به تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی در ابتدای این جلسه، از اجرای بخش اول یكی از چهار ماموریت ابلاغی وزیر بهداشت به رصدخانه اجتماعی كووید 19، در خصوص نظرسنجی از مردم برای بررسی میزان مقبولیت و پذیرش واكسن كرونا در جامعه گفت كه گزارش اولیه آن مربوط به اجرای این طرح پژوهشی در تهران، آماده و توصیه های علمی و كاربردی آن، جهت اطلاع مقام عالی وزارت بهداشت ارسال شده است.

رئیس دانشگاه همچنین با اشاره به نشست هیات امناء كه روز شنبه برگزار شد، از همه اعضای هیات امناء و اعضای هیات علمی دكترسیدعلی حسینی و دكترمحمد ابراهیم موسوی كه در جایگاه عضو هیات امناء دانشگاه، از اهداف دانشگاه حمایت می كنند، تشكر كرد.

در ادامه، دكتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی دانشگاه، به توضیح در مورد شیوه نامه دوره مشاهده گری و فرم جدید ترفیع پایه اعضای هیات علمی پرداخت.

وی در باره شیوه نامه دوره مشاهده گری گفت كه این شیوه نامه هدف همگرایی دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم و دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت را پیگیری می كند و با تفاهم نامه منعقده در این خصوص كه به امضای معاونان آموزشی و پژوهشی دو وزارتخانه علوم و بهداشت (چهار امضاء) رسیده است، سه شیوه نامه به همه دانشگاه ها ابلاغ شده است كه یكی از آن شیوه نامه ها، شیوه نامه دوره مشاهده گری است.

معاون آموزشی دانشگاه در همین راستا، به همكاری آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با دانشگاه تربیت مدرس اشاره كرد كه این همكاری از دو طرف، مورد استقبال قرار گرفته و بزودی منجر به عقد تفاهم نامه خواهد شد.

در ادامه این بخش، دكتر حمیدرضا خرم خورشید معاون تحقیقات دانشگاه در تاكید بر اجرای این شیوه نامه، هدف همگرایی دانشگاه های تحت پوشش دو وزارتخانه علوم و بهداشت را بسیار ارزشمند و راهگشا در بسیاری از تحقیقات كشوری دانست.

وی افزود: براساس میزان همكاری های بین دو مجموعه، اعتبارات خاص این بخش نیز به معاونت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه های تحت پوشش وزارت بهداشت تعلق می گیرد.

همچنین با طرح فرم جدید ترفیع پایه اعضای هیات علمی دانشگاه، از سوی معاون آموزشی دانشگاه و توضیحات ایشان در این باره، اعضای هیات رئیسه نظرها و پیشنهادهای مختلف در این خصوص ارائه دادند.

در نهایت، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه با اشاره به اولویت موضوع كووید در فعالیت های پژوهشی و بویژه با مسئولیت دانشگاه در رصدخانه اجتماعی كووید 19، گفت: فعالیت اعضای هیات علمی در موضوع كووید می تواند امتیاز خاص در ترفیع پایه یك سال آینده آنان داشته باشد و در فرم جدید، موضوعات روز بگونه ای لحاظ شود تا همكاران هیات علمی از مزایای آن در این بخش بهره مند شوند.

پس از تصویب كلیات مربوط به فرم جدید ترفیع پایه اعضای هیات علمی، دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه، گزارشی از تشكیل دبیرخانه رصدخانه اجتماعی كووید 19 ارائه داد و گفت: صدور احكام مدیران گروه ها و مراكز تحقیقاتی حوزه سلامت اجتماعی دانشگاه، برخی از اعضای هیات علمی حوزه اجتماعی چهار دانشگاه تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و الزهرا ، و مراكز علمی و اجرایی مختلف كه مرتبط با سلامت اجتماعی فعالیت می كنند، برای عضویت در دبیرخانه و یا كمیته كشوری این رصدخانه، در حال پیگیری است.

وی همچنین از تهیه گزارش نظرسنجی در خصوص میزان پذیرش جامعه نسبت به طرح واكسیناسیون كشوری، و ارسال آن برای وزیر محترم بهداشت و مراحل تهیه نقشه راه رصدخانه با همكاری و نظرخواهی از همه متخصصان و صاحبنظران حوزه سلامت اجتماعی كشور گفت.

در ادامه این نشست، دكتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه، گزارشی از میزان واكسن دریافتی كه تاكنون انجام شده و چگونگی اولویت بندی همكاران برای دریافت واكسن كه طبق پروتكل و دستورالعمل مشترك مراكز درمانی و معاونت درمان انجام می شود، ارائه داد.

وی همچنین با درخواست برای نوسازی و بهسازی تجهیزات و امكانات مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه، گفت: برغم تجهیزاتی كه در سال گذشته خریداری و در مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه بكار گرفته شد، هنوز این نیاز وجود دارد.

در پاسخ به این درخواست، ریاست دانشگاه و معاون توسعه مدیریت دانشگاه ضمن حمایت از مراكز درمانی تحت پوشش، بر امكان خریداری تجهیزات مورد نیاز مراكز براساس اولویتی كه معاون درمان ارائه می دهد، تاكید كردند.

دكتر فرخی معاون توسعه دانشگاه، همچنین خریداری تجهیزات و وسایل مورد نیاز گروه های آموزشی را نیز طبق اولویتی كه معاون آموزشی تعیین كند، امكانپذیر دانست.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۳:۱۹ - ۲۴/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴