دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

علت به تعویق افتادن فراكسیون حمایت از معلولین چیست؟
 
محمدعلی محسنی بندپی در مورد علت به تعویق افتادن تشكیل فراكسیون حمایت از معلولین، گفت: به واسطه اختلاف دیدگاه هایی كه بین نمایندگان مجلس وجود دارد این امر تاكنون محقق نشده است ما با پیك چهارم كرونا مواجه شدیم و محدودیت هایی برای حضور نمایندگان در صحن علنی به وجود آمد. بنابراین مشكلات ناشی از ...
علت به تعویق افتادن فراكسیون حمایت از معلولین چیست؟

محمدعلی محسنی بندپی، عضو كمیسیون بهداشت مجلس:
علت به تعویق افتادن فراكسیون حمایت از معلولین چیست؟ محمدعلی محسنی بندپی در مورد علت به تعویق افتادن تشكیل فراكسیون حمایت از معلولین، گفت: به واسطه اختلاف دیدگاه هایی كه بین نمایندگان مجلس وجود دارد این امر تاكنون محقق نشده است ما با پیك چهارم كرونا مواجه شدیم و محدودیت هایی برای حضور نمایندگان در صحن علنی به وجود آمد. بنابراین مشكلات ناشی از عوارض ویروس كرونا باعث اخلال درامور شده است.

اعتمادآنلاین| محمدعلی محسنی بندپی، عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت اصلاح قانون حمایت از معلولان گفت: متاسفانه در آغازین روزهای مجلس شورای اسلامی كه پیگیر اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان بودیم، با بیماری كرونا درگیر شدیم و بلافاصله مجلس به صورت سه شیفته مشغول رسیدگی به لایحه بودجه 1400 شد كه اتفاقا زمان زیادی هم به خود اختصاص داد بنابراین اصلاح این قانون عملا مقدر نشد.

به گزارش برنا، او افزود: البته با وجود اینكه هنوز فراكسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی یازدهم تشكیل نشده اما نمایندگان مجلس به واسطه آگاهی خوبی كه درخصوص دغدغه ها و مشكلات افراد دارای معلولیت دارند، امتیازات مثبت و خوبی را در لایحه بودجه 1400 درنظر گرفتند.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به این كمك ها تصریح كرد: قرار است برای اولین بار از محل عوارض گمركی واردات كالاهای لوكس و آرایشی به بیماران نادر كه بخشی از آنان را معلولین تشكیل می دهد كمك شود و تحت پوشش قرار گیرند همچنین قرار شد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی قرار گیرند تا دغدغه های آنان كمتر شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اواخر سال 1399 شخصا نشست هایی را با انجمن دفاع از حقوق معلولین داشتم و قرار شد با حضور بیشتر این دوستان در مجلس شورای اسلامی حتی اگر فراكسیون تشكیل نشود، به صورت جداگانه از حق و حقوق این قشر دفاع كنیم.

او از بررسی اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: افراد دارای معلولیت نیازهای متفاوتی دارند بخشی از نیازهای آنان مانند مناسب سازی شهر و شهرسازی به كمیسیون عمران، نیازهای اشتغال، ازدواج، آسیب های روانی به كمیسیون اجتماعی و درمان و داروهای آنان نیز به كمیسیون بهداشت و درمان مربوط می شود كه هم اكنون در كمیسیون ها به صورت مجزا در حال بررسی است.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان در پاسخ به این سوال كه چرا تاكنون فراكسیون حمایت از معلولین تشكیل نشده است؟ بیان كرد: خودم متعجب هستم كه چرا تشكیل فراكسیون تا این اندازه به تعویق افتاده است، البته باید گفت به واسطه اختلاف دیدگاه هایی كه بین نمایندگان مجلس وجود دارد این امر تاكنون محقق نشده است اما همانطور كه مستحضر هستید ما همین الان هم كه خواستیم جلسات مجلس در سال جدید را آغاز كنیم با پیك چهارم كرونا مواجه شدیم و محدودیت هایی برای حضور نمایندگان در صحن علنی به وجود آمد برای مثال به جای 3 روز قرار است دو روز صحن علنی تشكیل شود بنابراین مشكلات ناشی از عوارض ویروس كرونا باعث اخلال درامور شده است.
منبع خبر:
روزنامه اعتماد
   تاریخ: ۱۰:۱۲ - ۲۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴