دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 166 مركز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی
 
تبریز - مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت 166 مركز مثبت زندگی در استان خبر داد.
فعالیت 166 مركز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی تبریز - مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت 166 مركز مثبت زندگی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرگل صحاف امروز در نشستی با اهالی رسانه با بیان اینكه 166 مركز مثبت زندگی در این استان فعالیت می كنند، گفت: این مراكز با جذب 664 نفر تشكیل شده است و در این حوزه هزار و 670 مورد مراوده پرونده ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینكه در توانبخشی معلولان فعالیت های گسترده ای انجام داده است، گفت: در امور مراكز روزانه توانبخشی فعالیت هایی از قبیل ارائه خدمات آموزشی توانبخشی با پرداخت یارانه 85 درصد خدمت گیرندگان در 85 مركز برای سه هزار و 917 نفر خدمت گیرنده انجام می گیرد.

وی با اشاره به آمار تأمین وسایل كمك توانبخشی، گفت: خرید 28 هزار و 568 قلم وسایل و هزینه كرد مبلغ پنج میلیارد و 4 میلیون تومان برای تهیه سمعك، ویلچر، باطری، تشك مواج، تشكچه، ویلچر، پوشینه، عصا، واكر، توالت فرنگی، برجسته نگار، ساعت گویا، بازی های نابینایان، ركورد نابینایان و قند سنج نابینایان پرداخت شده است.

مدیركل بهزیستی استان خاطرنشان كرد: در خرید خدمات توان پزشكی و دندانپزشكی اعم از خرید خدمات از بخش خصوصی به توان خواهانی كه به مركز تخصصی دسترسی ندارند با هزینه كرد اعتبار 490 میلیون تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: بهزیستی استان مشاركت در ساخت حدود 570 واحد مسكونی برای خانوارهای دو معلول و بیشتر با همكاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسكن، سازمان ملی زمین و مسكن و انجمن خیرین مسكن ساز دخیل بود كه حدود 403 واحد مسكن تكمیل و تحویل شده است.

وی با بیان اینكه در ساخت منزل مسكونی 140 میلیون تومان بلاعوض شهری و 85 میلیون تومان روستایی و 50 میلیون وام بنیاد مسكن پرداخت می شود، گفت: البته مشاركت در ساخت 42 واحد مسكونی برای معلولین و مددجویان به خصوص زنان سرپرست خانوار با قرارگاه خاتم الانبیا با تقبل 25 درصد هزینه قرارگاه و 75 درصد بهزیستی صورت گرفت كه به این منظور 17 واحد واگذار شده و 25 واحد در دست اقدام است.

مدیركل بهزیستی استان ادامه داد: مشاركت در ساخت 40 واحد مسكونی برای ایتام با مشاركت بنیاد مسكن كه اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی تأمین می شود، از دیگر كارهای اجرایی سال گذشته بود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۰:۱۵ - ۲۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸