دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

افرایش 140 درصدی تماس با اورژانس اجتماعی ایلام
 
معاون امور اجتماعی اداره كل بهزیستی استان گفت: در طول سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن تماس با مركز اورژانس اجتماعی ایلام 140 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز ایلام؛ عبدالصباح كارزانی با بیان اینكه یكی از عمده دتلایل افزایش تماس با اورژانس افرایش 140 درصدی تماس با اورژانس اجتماعی ایلاماجتماعی ایلام مشكلات ناشی از كرونا بوده است افزود: همچنین در این مدت گروههای سیار اورژانس اجتماعی تعدادی از مشكلات افراد تماس گیرنده با خط اورژانس اجتماعی بصورت حضوری بررسی و رفع شده است.

وی شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده در محلات، شناسایی كانون های آسیب، برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی، ارجاع و ارایه خدمات مددكاری و مشاوره از طریق 6 پایگاه خدمات اجتماعی به 2 هزار و 587 نفر را از دیگر خدمات این حوزه در سال گذشته عنوان كرد.

معاون بهزیستی ایلام همچنین به پویش همدلی بخشش اجاره بها مهد های كودك در ایام تعطیلات كرونایی اشاره كرد و گفت: در این زمینه از سوی صاحبان ساختمان مهد های كودك یك میلیارد و 967 میلیون ریال برای 60 مهد كودك استان بخشش اجاره صورت گرفته است.

كارزانی از ساماندهی 52 كودك بی سرپرست و بدسرپرست از طریق مراكز نگهداری و یا خانواده های جایگزین اشاره كرد و یادآور شد: همچنین سال گذشته خدمات درمانی، مالی و معیشتی شیرخشك به یك هزار و 411 كودك چند قلو ارایه شده كه نسبت به سال ماقبل آن افزایش 10 درصدی داشته است.

وی تاكید كرد: پارسال تبلت آموزشی به كلیه فرزندان تحت پوشش امور شبه خانواده بین سن 13 تا 18 سال اهدا و همچنین كمك هزینه ارتقا تحصیلی به یك هزار و 869 دانش آموز مقاطع مختلف و دانشجویان به مبلغ حدود 2 میلیارد و 150 میلیون ریال پرداخت شده است.

كارزانی پوشش خدمات بیمه ای تامین اجتماعی شهری و روستایی زنان سرپرست خانوار به تعداد 2 هزار و 294 نفر و اجرای طرح خدمات مالی خرد و تشكیل 52 گروه به تعداد یك هزار و 40 نفر با پرداخت 26 میلیارد ریال تسهیلات بانكی به گروه ها را از دیگر فعالیت های شاخص این معاونت در طول سال گذشته برشمرد.

33 هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.
   تاریخ: ۰۸:۴۱ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳