دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مرحله دوم واكسیناسیون كرونای سالمندان در اردبیل آغاز شد
 
مدیركل بهزیستی استان اردبیل از آغاز مرحله دوم واكسیناسیون كرونا در خانه های سالمندان و مراكز زیر پوشش بهزیستی در این استان خبر داد.
مرحله دوم واكسیناسیون كرونا سالمندان در اردبیل آغاز شد
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مركز اردبیل بهزاد ستاری افزود: خوشبختانه با رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی مشخص شده از سوی بهزیستی كشور برای خانه های سالمندان و مراكز زیر پوشش تاكنون هیچ مورد حادی مربوط به بیماری كرونا از این خانه ها گزارش نشده است.
وی با اشاره به آزمایش كرونا از افراد مسئول در خانه های سالمندان با مشاركت دانشگاه علوم پزشكی افزود: ممنوع بودن ورود افراد غیرمسئول از مهمترین محور های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای خانه سالمندان به منظور محافظت افراد زیر پوشش از شیوع ویروس كرونا بود.
مدیركل بهزیستی استان اردبیل اضافه كرد: راهكار های پیشگیری از شیوع بیماری به مراكز زیر پوشش ارائه شده و ضوابط رعایت آن نیز برای مسئولان مشخص شده است تا شاهد كاهش بیماری در این مراكز باشیم.
وی اضافه كرد: متاسفانه سویه جدید این بیماری سالمندان و افراد مسن را بیش از پیش در معرض آسیب قرار می دهد و از این سو اقدام های پیشگیرانه زیادی برای حفاظت از جامعه هدف اجرا شده است.
ستاری تاكید كرد: تلاش های لازم برای حفاظت از سالمندان صورت گرفته و با واكسیناسیون مراقبت های لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری كووید- 19 همچنان ادامه خواهد داشت.
در مرحله اول این طرح 140 سالمند و و مراقبان و مددكاران زیر پوشش بهزیستی واكسینه شده بودند.
در حال حاضر چهار مركز شبانه روزی سالمندان در استان فعالیت دارد.

مرحله دوم واكسیناسیون كرونا سالمندان در اردبیل آغاز شد
بیشتر بخوانیم:
تزریق واكسن كرونا به 118 نفر از سالمندان اردبیلی
   تاریخ: ۱۱:۱۶ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴