دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

بیماران هموفیلی بیش از هر زمانی نیازمند حمایت خیران هستند
 
تبریز - ایرنا - مدیر كانون هموفیلی آذربایجان شرقی با اشاره به شیوع كرونا و بروز برخی مشكلات برای بیماران هموفیلی و خانواده های آنها، گفت: این بیماران بیش از هر زمان دیگری به حمایت های خیران نیاز دارند.
بیماران هموفیلی بیش از هر زمانی نیازمند حمایت خیران هستند تبریز - ایرنا - مدیر كانون هموفیلی آذربایجان شرقی با اشاره به شیوع كرونا و بروز برخی مشكلات برای بیماران هموفیلی و خانواده های آنها، گفت: این بیماران بیش از هر زمان دیگری به حمایت های خیران نیاز دارند.

اكرم طبقچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینكه احداث و راه اندازی مجتمع درمانی، رفاهی و آموزشی بیماران هموفیلی آذربایجان شرقی كه از سال 92 مطرح است، افزود: احداث این مجتمع در شهرك خاوران تبریز نیازمند كمك خیران است تا پس از هشت سال دوندگی به نتیجه برسد.

وی افزود: خیران می توانند در حوزه های مختلف از جمله ارایه تجهیزات، خاكبرداری، اهدای سیمان و مصالح ساختمانی با ما همكاری كرده و بر نحوه چگونگی صرف و كمك های مالی و غیرمالی نیز نظارت داشته باشند.

وی اظهار كرد: تمامی خدمات مورد نیاز بیماران در حوزه های مختلف آموزشی و درمانی مانند انجام آزمایشات ژنتیك، اسكان همراهان و هتلینگ، آب درمانی، خدمات دندانپزشكی و دریافت فاكتورها و داروها بدون مراجعه به بیمه و فیزیوتراپی با احداث این مجتمع به صورت متمركز در یك نقطه به بیماران ارائه می شوند.

طبقچی اضافه كرد: بیماران هموفیلی به آب درمانی كه از آن به عنوان ورزش سبز یاد می شود نیاز مبرم دارند اما امكان شنای بیماران هموفیلی در استخرهای بخش خصوصی فراهم نیست.

وی با بیان اینكه اغلب مبتلایان به این اختلال انعقادی، آقایان هستند چرا كه هموفیلی وابسته به جنس است، گفت: حدود 600 بیمار هموفیلی در آذربایجان شرقی شناسایی شده و 10 مورد جدید بیماری نیز در اسفند ماه گذشته شناسایی شده است،

مدیركانون هموفیلی آذربایجان شرقی افزود: بیش از نیمی از مبتلایان به هموفیلی در شهرستان تبریز و مابقی در سایر شهرستان های آذربایجان شرقی پراكنده هستند.

وی با اشاره به ضرورت مراجعه بیماران هموفیلی و یا بستگانشان برای انجام آزمایشات ژنتیك و ناقل بودن به تهران، اظهار كرد: هزینه انجام این آزمایش حدود 1.5 میلیون تومان است كه كانون هموفیلی با ارایه این هزینه به خانواده بیماران تلاش می كند تا از تولد نوزاد مبتلا به هموفیلی جلوگیری كرده و از تحمیل هزینه های بعدی كلان به دولت پیشگیری كند.

طبقچی با بیان اینكه بیماری هموفیلی نوعی بیماری ارثی و ژنتیكی است، خاطرنشان كرد: در صورت تشخیص ابتلای جنین به بیماری هموفیلی امكان سقط درمانی تا 4.5 ماهگی ممكن است.

وی افزود: كانون هموفیلی آذربایجان شرقی نه تنها به بیماران مبتلا به این بیماری در استان كه به بیماران هموفیلی استان های همجوار نیز خدماتی مانند خدمات دندانپزشكی و اعمال جراحی تعویض مفصل ارائه می دهد.

وی گفت: بیماران هموفیلی در ایام كرونا به ویژه بیماران سرپرست خانوار دچار مشكلات اقتصادی و بیكاری شده اند و چشم انتظار كمك خیران هستند.

طبقچی اضافه كرد: بسیاری از دانش آموزان هموفیلی با مجازی شدن كلاس های مدرسه و دانشگاه نیاز به گوشی تلفن همراه هوشمند دارند كه خیران می توانند در این زمینه نیز كمك حال این بیماران باشند.

برچسب ها
- روز جهانی هموفیلی
- آذربایجان شرقی
- هموفیلی
- بیماری های ژنتیكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۵۹ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۵