دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

52 هزار معلول خدمات بهزیستی لرستان را دریافت می كنند
 
خرم آباد - ایرنا - مدیركل بهزیستی لرستان گفت: 52 هزار معلول جسمی، حركتی، ذهنی و حسی با معلولیت خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید، خدمات این نهاد را دریافت می كنند.
 52 هزار معلول خدمات بهزیستی لرستان را دریافت می كنند خرم آباد - ایرنا - مدیركل بهزیستی لرستان گفت: 52 هزار معلول جسمی، حركتی، ذهنی و حسی با معلولیت خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید، خدمات این نهاد را دریافت می كنند.

به گزارش ایرنا، كرم یاری روز دوشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان افزود: در حال حاضر علاوه بر معلولان، هشت هزار و 80 نفر بدو تولد تا 18 سال از بهزیستی استان خدمات و مستمری دریافت می كنند.

وی تصریح كرد: در واقع به 40 هزار خانواده، مستمری پرداخت و به مابقی، خدمات توانبخشی، مشاوره و پیشگیری ارائه می شود.

وی ادامه داد: در مجموع 102 هزار خانواده از خدمات بهزیستی لرستان بهره مند هستند كه برای ارائه بهتر خدمات به این افراد، نیازمند توجه ویژه مسئولان، خیران و نیكوكاران هستیم.

مدیركل بهزیستی لرستان افزود: در مراكز شبه خانواده، كودكان و نوجوان بدسرپرست یا بی سرپرست استان، توانمند می شوند و خدمات تحصیلی و آموزشی بهزیستی را دریافت می كنند.

یاری با بیان اینكه 170 نوع خدمت از سوی اداره كل بهزیستی لرستان به جامعه هدف ارائه می شود، گفت: از جمله این خدمات می توان به پیشگیری از معلولیت، غربالگری شنوایی، انجام آزمایش های ژنتیك در خانواده های دارای معلول، مشاوره قبل و بعد از ازدواج و ارائه خدمت به سالمندان اشاره كرد.

محمد علیدوستی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مركز لرستان نیز گفت: خدماتی كه اداره كل بهزیستی به افراد تحت پوشش و جامعه هدف ارائه می دهد قابل ستایش است چرا كه خدمت به معلولان و سالمندان به عنوان یك كار بزرگ محسوب می شود.

وی تصریح كرد: خدمات بهزیستی به جامعه هدف مشخص است اما یكی از برنامه های ایرنا، انعكاس تمامی این فعالیت ها در قالب گزارش و مستندات است تا شاید با انتشار به موقع و حل مشكلات پیش رو، در این خدمات بزرگ بهزیستی سهیم باشیم.

برچسب ها
- سالمندان
- اداره كل بهزیستی استان لرستان
- لرستان
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۱۸ - ۱۳/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۶