دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

آثار اجتماعی كرونا را باید جدی گرفت
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رئیس رصدخانه اجتماعی كرونا گفت: عوامل مختلفی باعث شدت بیماری كرونا در كشور شده است كه بیشتر جنبه های اجتماعی دارند.
آثار اجتماعی كرونا را باید جدی گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، آقای دكتر حمیدرضا خان در نشست خبری افزود: قاعدتاً وقتی همه گیری ایجاد می شود، گروه های آسیب پذیر بیشتر درگیر می شوند و فوت می كنند.

وی ادامه داد: افرادی كه دسترسی كمتری به خدمات سلامت دارند و همچنین افرادی كه سواد كمتری دارند و بیماری های زمینه ای دارند كه باعث می شود بیشتر در اپیدمی ها گرفتار و درگیر شوند.

آقای خان كه با اشاره به اهمیت مطالعات اجتماعی در حوزه كووید 19، گفت: از همین رو رصد خانه اجتماعی كووید 19 با دستور وزیر بهداشت، فعالیت خودش را در چهار محور دنبال می كند.

وی افزود: محور اول موضوع واكسیناسیون است، محور دوم عوامل تأثیرگذار واكسیناسیون، بررسی آثار اجتماعی كووید و در نهایت، تولید شواهد علمی در حوزه كووید است.

رئیس رصدخانه اجتماعی كووید 19، تاكید كرد: مطالعات در این زمینه آغاز شده و به تدریج گزارش های آن ها برای ستاد ملی مقابله با كرونا ارسال خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه حوزه اجتماعی در بحران كووید غافل مانده است، در حالی كه آثار اجتماعی شیوع بیماری قابل كتمان نیست.

دكتر خان كه بر حمایت از گروه های آسیب پذیر تاكید كرد و گفت: حمایت ها انجام می شود، اما كافی نیست. ما باید جنبه های اجتماعی كووید را جدی بگیریم تا بتوانیم بیماری را مدیریت كنیم و این یك تجربه بین المللی است.

وی افزود: این اعتراضات اجتماعی در مقوله مقابله با واكسن در برخی كشور های اروپایی و آمریكا مشاهده شده است.
   تاریخ: ۱۱:۳۱ - ۲۲/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵