دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

تامین 122 هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال 99
 
مدیركل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشكی سازمان بهزیستی كشور درخصوص تامین وسایل توانبخشی افراد دارای معلولیت گفت: سال 99 توانستیم 122 هزار وسیله را تهیه و تامین و یا هزینه آن را به افراد دارای معلولیت تقدیم كنیم.
تامین 122 هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال 99 به گزارش ایسنا، دكتر بریمانی در خصوص خدمات توانپزشكی كه در سال 99 به معلولان ارائه شد، با بیان اینكه در سال 99 به 15 هزار و 700 نفر خدمت ارائه دادیم، گفت: در مورد تامین وسایل بهداشتی كه معلولان ضایعه نخاعی و بسترگراها نیاز دارند، ما 44 هزار و 500 نفر از این افراد را تحت پوشش قرار می دهیم كه در سال گذشته 27 هزار نفر از افراد دارای ضایعه نخاعی بودند و حدود 17 هزار و 500 نفر بسترگرا بودند و به طور میانگین، ماهانه 180 هزار تومان دریافت كردند.

بریمانی همچنین با بیان اینكه در دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشكی حدود 1400 مركز روزانه و حرفه آموزی و كارگاه های تولید حمایتی داریم كه به 55 هزار نفر از افراد دارای معلولیت، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می كنند، اظهار كرد: از این تعداد 48 هزار نفر از یارانه های سهم سازمان بهزیستی برخوردارند.

مدیركل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشكی سازمان بهزیستی گفت: حدود 17 مركز پشتیبانی شغلی داریم كه 710 نفر از این افراد را در رابطه با كاریابی و ارائه خدمات یاری می كنند.

بریمانی در ادامه با بیان اینكه برای حدود 500 نفر در برنامه غربالگری و تشخیص اختلالات طیف اتیسم غربالگری انجام شد اظهار كرد: 189 مورد ابتلای به اوتیسم تشخیص داده شد كه به مراكز معرفی شدند تا خدمات آموزشی و توانبخشی به این افراد ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینكه در سال 99، 21 هزار وسیله كمكی و اندام مصنوعی برای افراد دارای معلولیت كه نیاز به اندام های مصنوعی داشتند تامین شد، افزود: همچنین حدود 2685 مورد به كودكان ناشنوا جهت كاشت حلزون كمك شد.

مدیركل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشكی سازمان بهزیستی در ادامه درباره برنامه های هنردرمانی توضیحاتی ارائه كرد و گفت: مجموعا در رابطه با برنامه های هنردرمانی كه در مراكز روزانه و شبانه روزی در حال خدمت هستیم، 1533 مركز را تحت پوشش داریم كه 3200 كارشناس آموزش دریافت كرده اند تا بتوانند هنردرمانی را ارائه كنند.

بریمانی همچنین از دیگر برنامه های سال 99 را برگزاری چهار جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت و نمایشگاه كشوری نقاشی به صورت مجازی عنوان كرد و در ادامه درخصوص تامین وسایل توانبخشی افراد دارای معلولیت اظهار كرد: سال 99 توانستیم 122 هزار وسیله را تهیه و تامین كنیم و یا هزینه آن را به افراد دارای معلولیت تقدیم كنیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۶:۳۸ - ۲۲/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۸