دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

كمك به 2 هزار و 685 كودك ناشنوا برای كاشت حلزون
 
مدیر كل دفتر امور مراكز توانبخشی روزانه و توانپزشكی سازمان بهزیستی كشور گفت: 2 هزار و 685 مورد كمك به كودكان ناشنوا برای كاشت حلزون صورت پذیرفت.
كمك به 2 هزار و 685 كودك ناشنوا برای كاشت حلزون مدیر كل دفتر امور مراكز توانبخشی روزانه و توانپزشكی سازمان بهزیستی كشور گفت: 2 هزار و 685 مورد كمك به كودكان ناشنوا برای كاشت حلزون صورت پذیرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی مدیركل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشكی سازمان بهزیستی كشور در خصوص مهمترین اقدامات این بخش در سال 99 در جمع خبرنگاران گفت: در این دفتر 1400 مركز روزانه حرفه آموزی و تولید حمایتی داریم كه به 55 هزار نفر از افراد دارای معلولیت، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می كنیم كه از این تعداد، 48 هزار نفر از یارانه های سهم سازمان بهزیستی برخوردارند.

وی ادامه داد: حدود 17 مركز پشتیبانی شغلی وجود دارد كه 710 نفر از معلولان را در رابطه با كاریابی و ارائه خدمات یاری می كنند.

به گفته بریمانی، حدود 500 نفر در برنامه تشخیص اختلال طیف اوتیسم غربالگری شدند كه 189 مورد از این افراد به مراكز برای ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی معرفی شدند

مدیر كل دفتر امور مراكز توانبخشی روزانه و توانپزشكی اظهار كرد: 21 هزار وسیله كمكی و اندام مصنوعی در سال 99 برای نیازمندان تأمین شد. همچنین حدود 2685 مورد كمك به كودكان ناشنوا داشتیم كه كاشت حلزون را انجام دهند. در تامین وسائل بهداشتی معلولان ضایعه نخاعی و بسترگراها 44 هزار و 500 نفر تحت پوشش قرار می دهیم كه سال 99، 27 هزار نفر از افراد ضایعه نخاعی و 17 هزار و 500 نفر بسترگرا بودند كه میانگین 180 هزار تومان را ماهانه دریافت كردند.

وی بیان كرد: در رابطه با برنامه هنردرمانی در مراكز روزانه و شبانه روزی در حال خدمت به افرادی كه در این مراكز هستند، خواهیم بود و 1533 مركز را در این برنامه تحت پوشش داریم. علاوه بر این، 3200 كارشناس آموزش این برنامه هنردرمانی را در این مراكز ارائه می دهند. در سال 99، چهار جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان را به صورت مجازی برگزار كردیم و یك نمایشگاه نقاشی كشوری نیز داشتیم كه به دلیل شرایط كرونا، در بستر مجازی برگزار شد.

وی در پایان درباره تأمین وسایل توانبخشی برای افراد دارای معلولیت گفت: در سال 99 توانستیم 122 هزار وسیله را تهیه و تأمین كنیم و هزینه آن را به افراد دارای معلولیت ارائه دهیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۲۳ - ۲۲/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵