دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

200 نفر از سالمندان مراكز نگهداری شبانه روزی در استان مركزی واكسینه شدند
 
گروه استان ها-مدیركل بهزیستی استان مركزی گفت: با شیوع بیماری كرونا باتوجه به اینكه سالمندان یكی از گروه های حساس هستند واكسیناسیون كرونای 200 نفر از سالمندان مراكز نگهداری شبانه روزی انجام شد.
200 نفر از سالمندان مراكز نگهداری شبانه روزی در استان مركزی واكسینه شدند
گروه استان ها-مدیركل بهزیستی استان مركزی گفت: با شیوع بیماری كرونا باتوجه به اینكه سالمندان یكی از گروه های حساس هستند واكسیناسیون كرونای 200 نفر از سالمندان مراكز نگهداری شبانه روزی انجام شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراك ، با افزایش آمار مبتلایان به بیماری كرونا و افزایش سرعت شیوع این ویروس در جامعه بر اساس اعلام ستاد مدیریت بیماری كرونا، استان مركزی در وضعیت قرمز قرار گرفت كه به دنبال این موضوع تمهیداتی از جمله تعطیلی اصناف، مساجد،دوركاری ادارات و سایر موارد اندیشیده شد.

با توجه به اینكه در پیك چهارم شیوع این بیماری قرار داریم و هنوز تزریق واكسن برای همه مردم انجام نشده بر اساس اعلام مسئولان اكنون تنها راه مقابله با این بیماری رعایت كامل پروتكل های بهداشتی، استفاده از ماسك و عدم حضور در مراكز پرتردد است.

سازمان بهزیستی یكی از مراكز مهم و حساس در دوران شیوع بیماری كرونا است كه خدمات مختلفی بین جامعه هدف و افراد تحت پوشش انجام می دهد، از جمله این خدمات می توان به توزیع بسته های بهداشتی بین كودكان كار، ارائه خدمات مشاوره به صورت غیرحضوری، ارائه خدمات به سالمندان، معلولان و غیره اشاره كرد.

راه اندازی نخستین مركز جامع درمان و بازتوانی معتادان
"زهرا امینی"، مدیركل بهزیستی استان مركزی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدامات بهزیستی به افراد تحت پوشش گفت: بهزیستی استان در سال گذشته اقدامات مهم و موثری را برای ارائه خدمت بهتر به جامعه هدف بهزیستی انجام داده كه این اقدامات در مسیر رشد و ارتقای جامعه هدف نقش مهمی دارد.

وی افزود: از مهم ترین برنامه های بهزیستی در سال گذشته می توان به راه اندازی 42 مركز خدمات بهزیستی(+زندگی) همزمان با سراسر كشور، راه اندازی نخستین مركز جامع درمان و بازتوانی معتادان، الكترونیكی شدن فرآیند فرزندخواندگی اشاره كرد.

امینی ادامه داد: با شیوع بیماری كرونا باتوجه به اینكه سالمندان یكی از گروه های حساس هستند واكسیناسیون كرونای 200 نفر از سالمندان مراكز نگهداری شبانه روزی، همچنین اقدامات حمایتی و آموزشی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری كرونا در مراكز نگهداری سالمندان، فرزندان بهزیستی، افراد دارای معلولیت، افراد دارای اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی و اجرای قرنطینه به موقع انجام شد.

وی تصریح كرد: ارائه خدمات توسط پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و سكونتگاه های غیررسمی به 2 هزار و 796 نفر از جامعه هدف و ارائه 40 هزار مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان از طریق سامانه 1480، ارائه خدمات آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه برخورداری از خدمات اورژانس اجتماعی به تعداد 685 نفر انجام شد.

مدیركل بهزیستی استان مركزی با اشاره به اجرای طرح پازل همدلی( بزرگترین پازل جهان) گفت: این طرح برای كمك به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی انجام شد و كسب رتبه دوم كشوری در فروش قطعات و جذب مشاركت های مردمی و خیران یكی دیگر از اقدامات افتخارآمیز در سال گذشته بود.

امینی بیان كرد: در سال گذشته سامانه نظارت مردمی بر عملكرد بهزیستی با شماره 1482( سامانه دیده بان) راه اندازی شد و شهریه دانشجویی 402 نفر از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت شد.

50 درصد سالمندان در مراكز نگهداری واكسینه شدند/ انتقاد بهزیستی از كُندی واكسیناسیون
واكسیناسیون سالمندان در مراكز نگهداری غرب استان تهران
واكسیناسیون سالمندان خراسان جنوبی در مقابله با كرونا آغاز شد
امینی با اشاره به اجرای طرح گشت شبانه توسط كارشناسان اورژانس اجتماعی با هدف ساماندهی افراد بی خانمان و بی بضاعت جامعه هدف تعداد 4 هزار و 124 نفر گفت: كودكان كار و خیابانی یكی از گروه های مهم و مورد توجه بهزیستی است كه ارائه خدمات آموزشی، مددكاری، بهداشتی، روانشناسی و حقوقی به آنها به تعداد 141 نفر انجام شد همچنین پرداخت 42 ودیعه مسكن و كمك به ساخت مسكن به تعداد 260 خانوار برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش بهزیستی یكی دیگر از اقدامات شاخص بهزیستی است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۵۱ - ۲۹/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۸