دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

كاهش آسیب های اجتماعی با نماد سازی ظرفیت روستاها
 
مدیركل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: نماد سازی ظرفیت های هر روستا، منجر به افزایش اشتغال های خانگی و كاهش آسیب های اجتماعی می شود.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر بینایی مدیركل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان از روستا ها به عنوان كانون های تولید استان سمنان نام برد و ابراز داشت: به منظور پیشبرد تخصصی تر كار ها و ایجاد مشاغل خانگی، باید بر توسعه روستا ها توجه ویژه شود.

او افزود: لازم است با شناسایی ظرفیت های هر روستا، استخراج نماد و انجام كار تخصصی، رونق روستا منجر به نماد سازی در سطح ملی و بین المللی شود.

مدیركل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در حاشیه این طرح می توان بر برگزاری جشنواره های مختلف، ایجاد بازارچه و صنایع تبدیلی تمركز كرد.

بینایی افزود: به طور مثال، فلفل قرمز مرغوب در روستای فرومد شهرستان میامی كشت می شود به طوری كه در 200 هكتار زمین زیر كشت، سالانه 600 تن فلفل قرمز عمل می آید و می تواند 80 درصد نیاز كشور را تامین كند.

او ادامه داد: ظرفیت تولیدی این روستا بیشتر از این است، اما اخیرا به دلیل بی اطلاعی كشاورزان منطقه از ارزش این محصول، توجه نكردن به سیستم آبیاری نوین كشاورزی و نبود بازار تضمینی، كشت فلفل قرمز در فرومد سیر نزولی یافته است.

بینایی گفت: باید با برطرف كردن مشكلات جاده مواصلاتی و ارتقای سیستم آبیاری نوین كشاورزی، كشاورزان را به سمت كشت تخصصی و عمده این محصول سوق داد و با جذب سرمایه و ایجاد كارخانه فرآوری و بسته بندی و با گسترش تولید محصولات مختلفی مثل سالسا و پودر كاری كسب و كار های خانگی رونق یابد و هرخانه یك مجموعه تولیدی شود.
   تاریخ: ۱۰:۴۴ - ۲۹/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶