دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

احتمالا اواسط فروردین1400 واكسن را وارد بازار میكنیم
 
مخبر گفت: سه واكسن كرونای دیگر ستاد هم درانتظار مجوز برای آغاز تست انسانی هستند.


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام در جمع خبرنگاران اظهار كرد: یكی از محوری ترین كار هایی كه در ستاد اجرایی فرمان امام انجام می شود اشتغالزایی است.

او با بیان اینكه اشتغال اولویت اول كار های ستاد است كه در مقیاس های كوچك، خرد، بزرگ و متوسط انجام می شود، گفت: درحال حاضر روزانه حدود هزار و ١٠٠ تا هزار ١5٠ شغل در كشور اجرا می شود.

مخبر افزود: 40 درصد كارهای خرد و خانگی ایجاد شده برای بانوان است و نزدیك 5 هزار و٣٠٠ طرح مربوط به خانم های سر پرست خانوار است.

او با بیان اینكه 40هزارطرح اشتغالزایی ویژه بانوان، امروز رونمایی می شود كه آزادی تعدادی از بانوان زندانی سرپرست خانوار نیز در اولویت انجام است، افزود: مركز نوآوری اجتماعی و تجهیز 60 مركز ورزشی ویژه بانوان درمناطق محروم امروز انجام می شود.

مخبر درباره واكسن كوو ایران بركت گفت: به محض صدور مجوز وزارت بهداشت، فازدوم تست انسانی واكسن ایرانی كرونا را آغاز میكنیم.

او با بیان اینكه طبق گزارش ناظران وزارت بهداشت، فازاول كارآزمایی بالینی "كوو ایران بركت" با موفقیت كامل پیش رفته است، ادامه داد: احتمالا اواسط فروردین1400 واكسن را وارد بازار میكنیم.

مخبر بیان كرد: كشور های مختلفی خواهان دریافت این واكسن هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: سه واكسن كرونای دیگر ستاد هم درانتظار مجوز برای آغاز تست انسانی هستند.

درحال تكمیل...

مخبر با بیان اینكه فرایند تولید واكسن خوب پیش رفته است، گفت: فاز اول در حال تمام شدن است و تست 56 نفر در چند روز آینده به پایان می رسد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینكه بحث های فنی زیرنظر وزارت بهداشت دنبال می شود و در این زمینه وزارت بهداشت باید نظر نهایی را اعلام كند، بیان كرد: با مجوز وزارت بهداشت وارد فاز دوم تست خواهیم شد.

مخبر با بیان اینكه ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی در مردم ایجاد كرده بود، افزود: خوشبختانه واكسن ساخته شده در ستاد اجرایی به طور كامل روی ویروس انگلیسی اثر دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: احتمال زیاد بسیاری از ویروس های جهش یافته را از بین خواهد برد.

مخبر با بیان اینكه فكر می كنم ظرف چند روز آینده وزارت بهداشت اجازه فاز دوم تست انسانی را بدهد، ادامه داد: اگر این مجوز را صادر كند كار سرعت می یابد و بسیار امیدواریم تا اواخر فروردین بتوانیم واكسیناسیون با استفاده از واكسن ایرانی در كشور را شروع كنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینكه كشور های اطراف پیغام هایی برای استفاده از واكسن ایرانی داده اند، اما تقاضا به صورت رسمی اتفاق نیفتاده است، افزود: فكر می كنم واكسن ما اواخر فروردین به بازار بیاید.

مخبر بیان كرد: سه مسیر دیگر تولید واكسن به تست انسانی رسیده كه باید وزارت بهداشت اجازه بدهد كه آن ها را هم شروع كنیم.

او درباره عوارض تزریق واكسن در داوطلبان گفت: بر اساس اعتراف ناظرین وزارت بهداشت در هیچ كدام از دواطلبان كه فاز اول روی آن ها تزریق انجام شده، هیچ عوارضی نداشته ایم.

مخبر درباره صادرات واكسن كرونا گفت: در راستای تولید واكسن فعلا به مردم خودمان فكر می كنیم و اگر بتوانیم واكسن را برای همه مردم تزریق كنیم و مازاد بر نیاز تولید شود به صادرات هم فكر می كنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره ایمنی زایی واكسن نیز اظهار كرد: ایمنی زایی در حد استاندارد خوبی وجود دارد.

وی درباره روند تولید واكسن های دیگر گفت: مانند واكسن كوو ایران بركت، به محض اینكه اجازه دهند، تست انسانی شان را هم شروع خواهیم كرد.

مخبر با بیان اینكه در تمام مسیر هایی كه داریم واكسن را به صورت آزمایشگاهی تولید می كنیم و امكان تولید انبوه را هم فراهم كرده ایم، عنوان كرد: برای همین واكسنی كه فاز اولش تمام شده، در روز های آینده خط تولیدی را كه بتواند دو تا سه میلیون دوز واكسن تولید كند افتتاح می كنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینكه تا اواسط اردیبهشت ظرفیت تولید واكسن به 12 تا 14 میلیون دوز در ماه می رسد، ادامه داد: تجهیزات و زیرساخت در حال آماده سازی است و به هیچ وجه خط تولیدمان از كار تحقیقاتی عقب نیست.
   تاریخ: ۱۱:۱۳ - ۱۴/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷