دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مواد مخدر پایه و اساس بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی است
 
ساری - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران مخدر را پایه و اساس بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: آهنگ رشد مصرف مواد مخدر در هر بخش و گروه باید رصد و كنترل شود.
مواد مخدر پایه و اساس بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی است  ساری - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران مخدر را پایه و اساس بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: آهنگ رشد مصرف مواد مخدر در هر بخش و گروه باید رصد و كنترل شود.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران حسین حسن نژاد امروز یكشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر لزوم مشاركت جدی كارفرمایان و مدیران واحدهای كارگری و صنعتی برای كنترل نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در حوزه كارگری تاكید كرد و افزود: توجه به سلامت و بهداشت وایمنی كارگران نیز باید مورد توجه كارفرمایان و مدیران قرار گیرد و نهادهای مسئول دولتی و بخش های صنفی در این زمینه پای كار بیایند.

وی بر كنترل نرخ تمایل به مصرف مواد مخدر و اقدامات لازم برای تغییر نگاه و فرهنگ عمومی جامعه در این زمینه تاكید كرد و گفت : به موازات اقدامات مقابله ای می بایست اقدامات پیشگیری و درمان هم تقویت شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران بر بررسی افزایش سطح مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان و محیط های دانشگاهی تاكید كرد و گفت كه از ظرفیت اساتید و مشاوران برای بهبود وضعیت مواد مخدر در استان استفاده شود.
حسن نژاد افزود: بسیاری از خانواده های معتادان تمایل به مداخله دارند و ضرورت دارد نسبت به پدیده اعتیاد حساسیت لازم ایجاد شود تا زمینه مشاركت مردم برای تحقق وظیفه شهروندی و اقدامات پیشگیرانه فراهم شود .
معاون استاندار مازندران با قدردانی از اقدامات نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاهای كاشف در راستای افزایش كشفیات مواد مخدر در استان طی سال 99 و فروردین 1400 گفت : باید با خرده فروشان مواد مخدر برخورد جدی و همه جانبه شود و دستگاه قضایی نیز می بایست میزان خطر پذیری عرضه مواد مخدر را افزایش دهد.
وی بر مبارزه هوشمندانه با مواد مخدر با اولویت اقدامات پیشگیرانه تاكید كرد و افزود: دستگیری بیش از 6 هزار خرده فروش مواد مخدر در سال 1399 در مازندران بیانگر آن است كه برخوردها باید بازدارنده و جدی تر باشد .
حسن نژاد همچنین از آموزش و پرورش خواست تا با بهره گیری از شبكه شاد و فضای مجازی زمینه ارتقاء دانش اعتیاد خانواده ها و دانش آموزان را بیش از گذشته فراهم نماید و در این زمینه پیامهای اثر گذار برای ایجاد حساسیت در خانواده ها تهیه و منتشر شود .
در این جلسه احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از كشف بیش از 6 تن و 800 كیلو انواع مواد مخدر و روانگردانها و شناسایی و انهدام 77 باند قاچاق مواد مخدر در سال 99 در مازندران خبر داد و گفت : در همین مدت11هزار و 834 نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر در قالب اجرای 2هزارو 415 طرح و عملیات دستگیر شدند .
مظفری رصد و كنترل نرخ شیوع مواد مخدر و كاهش تمایل به مصرف مواد مخدر را در قالب توجه به اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر و توسعه فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد و اجرای گسترده طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش و مراكز دانشگاهی ، محیط كارگری و صنعتی و تحقق برنامه یاریگران ورزش با بهره گیری از ظرفیت كانونها وتشكلهای ورزشی و جوانان را از جمله برنامه های محوری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمازندران در سال 1400 در مازندران برشمرد.

نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و مشاركت ویدئو كنفرانسی تمامی فرمانداران واعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ها در ساری برگزار شد .

برچسب ها
- استانداری مازندران
- مازندران
- ستاد مبارزه با مواد مخدر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۳۸ - ۲۹/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹