دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

اجرای طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در استان
 
به گفته مدیركل بهزیستی البرز طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در 5 سال اول زندگی با محوریت و تسهیلگری مراكز مثبت زندگی اجرا می شود
اجرای طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در استانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مركز البرز؛ اسد الله حیدری، گفت: این طرح با محوریت و تسهیلگری مراكز مثبت زندگی و مشاركت مراكز مشاوره روانشناختی عمومی و خانواده، مراكز سلامت روان محلی و پایگاه های سلامت اجتماعی در راستای تحكیم بنیان خانواده و كنترل و كاهش طلاق با نظارت و راهبری معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان البرز اجرا می شود.

او افزود: یكی از مهمترین عوامل موثر در توسعه پایدار جامعه داشتن سلامت روان در خانواده و به تبع آن درجامعه است.

حیدری گفت: داشتن خانواده سالم و توانا یعنی نیروی سلامت و پویا كه می تواند در برنامه ریزی های اجتماعی نقش مهی ایفا كند.

او افزود: انتخاب فرد مناسب برای ازدواج جامعه را از ابتلا به آسیب هاو بحران های خانوادگی و اجتماعی مصون میسازدو از آنجا كه انتخاب فرد مناسب به آگاهی و شناخت نیاز دارد بنابراین ارائه آموزش به جوانان در شرف ازدواج و یا مزدوجین در سال های ابتدایی زندگی زناشویی بسیار لازم است.

مدیركل بهزیستی البرز گفت: راهبرد های این طرح شامل تربیت مربیان خانواده، روانشناسان، تسهیلگران، مددكاران، اقدامات اجتماع محور محلی، شناسایی زوجین در آستانه ازدواج، حمایت های روانی - اجتماعی به زوجین شناسایی شده در آستانه ازدواج و... می شود.
   تاریخ: ۱۴:۳۰ - ۲۹/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴