دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

بانك اطلاعاتی از مطالعات انجام شده درابعاد اجتماعی كرونا، در دبیرخانه رصدخانه اجتماعی كووید 19 ایجاد می شود
 
عضو دبیرخانه رصدخانه اجتماعی كووید 19:

بانك اطلاعاتی از مطالعات انجام شده درابعاد اجتماعی كرونا، در دبیرخانه رصدخانه اجتماعی كووید 19 ایجاد می شود

دكتر"محمد ساعتچی" اپیدمیولوژیست، عضو هیات علمی دانشگاه و عضو دبیرخانه رصدخانه اجتماعی كووید 19، از ایجاد بانك اطلاعاتی از مطالعات انجام شده در ابعاد اجتماعی كووید 19، در دبیرخانه رصدخانه اجتماعی كووید 19 (دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی) خبر داد.

وی در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، افزود: با توجه به اینكه فعالیت محققان و متخصصان حوزه سلامت اجتماعی براساس نقشه راه و برنامه رصدخانه مرحله به مرحله، به اجرا گذاشته می شود، لذا جهت جلوگیری از فعالیت های تكراری و اجرای مطالعات جدید، اطلاعات موجود از پژوهش های انجام شده طی یك سال گذشته از شیوع كرونا در كشور، جمع آوری و مورد استفاده قرار می گیرد.

دكتر ساعتچی در بیان فعالیت دبیرخانه رصدخانه اجتماعی كووید 19 طی حدود یك ماه گذشته كه از تشكیل آن می گذرد، اظهار داشت: بررسی ابعاد اجتماعی كووید 19، تولید شواهد و مستندات در ارتباط با تاثیرات اجتماعی كووید 19، بررسی میزان پذیرش و مشاركت مردم در طرح واكسیناسیون، عوامل موثر بر این فرآیند و چالش های موجود در این بخش كه مرحله اول آن انجام و گزارش شده است، در دستور كار رصدخانه اجتماعی كووید 19 قرار دارد.

دكتر "سینا كشاورز" دیگر عضو دبیرخانه رصدخانه اجتماعی كووید 19 نیز با اشاره به ابلاغ مقام عالی وزارت جهت واگذاری مسئولیت رصدخانه اجتماعی كووید 19 به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و چهار وظیفه اصلی كه برای این رصدخانه تعریف شده است، گفت: براساس این چهار وظیفه، نقشه راه رصد اجتماعی پاندمی كووید 19 تدوین شده است، و به دفتر وزیر محترم بهداشت ارائه می شود.

وی افزود: رصدخانه اجتماعی كووید 19 ، از 28 اسفندماه، با تشكیل دبیرخانه این رصدخانه، آغاز به كار كرد و با تشكیل اولین جلسه در 10 فروردین ماه 1400 ، دبیرخانه دائم رصدخانه اعم ازكمیته علمی و تیم اجرایی، انتخاب و به تمام مراكز دانشگاهی و تحقیقاتی كشور ابلاغ شد.

دكتر كشاورز ادامه داد: در حال حاضر، رصدخانه اجتماعی كووید 19 با توجه به شیوع موج چهارم، پاندمی كووید 19 را از ابعاد اجتماعی مورد بررسی قرار می دهد و در آینده، همگام و هم راستا با نام دانشگاه اعم از رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روان، علوم توانبخشی، توانبخشی مبتنی بر جامعه، ماموریت و دیده بانی این بخش را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۲۳:۲۰ - ۲۹/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱