دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مددكاران اجتماعی در اولویت دریافت واكسن كرونا قرار گیرند
 
تهران - ایرنا- رییس انجمن مددكاران اجتماعی ایران گفت: از ستاد ملی كرونا انتظار داریم در تصمیم گیری ها برای تعیین اولویت های واكسن، مددكاران اجتماعی را در اولویت قرار دهند چون آنها در مواجهه با گروه های پرخطر قرار دارند.
مددكاران اجتماعی در اولویت دریافت واكسن كرونا قرار گیرند تهران - ایرنا- رییس انجمن مددكاران اجتماعی ایران گفت: از ستاد ملی كرونا انتظار داریم در تصمیم گیری ها برای تعیین اولویت های واكسن، مددكاران اجتماعی را در اولویت قرار دهند چون آنها در مواجهه با گروه های پرخطر قرار دارند.

سیدحسن موسوی چلك روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه با توجه به نوع فعالیت مددكاران اجتماعی در شرایط كرونایی ضروری است كه آنان در اولویت دریافت واكسن كرونا قرار گیرند، افزود: گروه هایی از جمله معتادین خیابانی، مجرمین، زنان آسیب دیده اجتماعی، كودكان كار و خیابان، متكدیان، بی خانمان ها، ولگردان، پناهندگان و آوارگان، بیماران عادی و بیماران خاص در مراكز درمانی مختلف، افراد دارای معلولیت و سالمندان از جمله گروه هایی هستند كه مددكاران اجتماعی بطور مستقیم و چهره به چهره و روزانه یا شبانه روزی با آنان سر و كار دارند.

وی با اشاره به تاكید سعید نمكی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بر تاثیرگذاری خدمات مددكاران اجتماعی در مراكز درمانی، گفت: مددكاران اجتماعی به عنوان نیروهای متخصص در زمان بحران ورود موثری در كاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از این پاندمی داشته اند. حمایت روانی اجتماعی از بیماران و خانواده های آنها از طریق برقراری ارتباط و پیگیری مشكلات پس از بهبود و رفع انگ های اجتماعی، كاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از فشار كاری بر پرسنل، جلب مشاركت داوطلبان و مدیریت كمك های خیرین، ارائه خدمت در حیطه نقاهتگاه ها و بهره گیری از ظرفیت همراه سراها در استفاده كادر درمان از جمله خدمات مددكاران اجتماعی در مقابله با كووید 19 بوده است.

رییس انجمن مددكاران اجتماعی تاكید كرد: حضور مددكاران اجتماعی فقط محدود به مراكز درمانی نمی شود. فعالیت مددكاران اجتماعی در اورژانس اجتماعی، فوریتهای اجتماعی شهرداری به ویژه شهرداری تهران، سامان سراها، گرم خانه ها، كمپ های ترك اعتیاد، مراكز معتادین خیابانی، مراكز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی، مراكز ارائه كننده خدمات به بیماران دارای نیاز های خاص، مراكز ارائه دهنده خدمات به افراد دارای معلولیت، سالمندان، كمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، زندان ها، مراكز غیر دولتی و خصوصی فعالی در این حوزه ها از جمله كلینیك های مددكاری اجتماعی و بسیاری از سازمان ها و مراكز دیگر می توانند مددكاران اجتماعی را در معرض خطر ابتلا به ویروس كرونا قرار دهند.

موسوی چلك افزود: این مساله هم برای كسانی كه مددكاران اجتماعی با آنها سر وكار دارند و هم برای خانواده این افراد، خطرناك است. تعدادی از مددكاران اجتماعی درسطح شهرها برای شناسایی وكمك به افراد مختلف اقدام می كنند، در حالیكه به هیچوجه نمی توانند تشخیص دهند كه آن افراد مبتلابه كرونا هستند یا نه، اما مجبور هستند برای كمك به آنان اقدام كرده و ارتباط برقراركنند و خدمات مستقیم ارائه دهند. بی تردید قرار گرفتن در چنین شرایطی مستلزم ایمن بودن مددكاران اجتماعی هست.

كمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددكاران اجتماعی در پایان گفت: برای پیگیری اداری این موضوع، مكاتبه ای نیز با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی انجام دادیم و قبلا هم این درخواست به حق مددكاران اجتماعی را اعلام كرده بودیم چرا كه باور داریم همانگونه كه مددكاران اجتماعی براساس اخلاق حرفه ای متعهد به ارائه خدمات هستند اما مراقبت وحفاظت از سلامت آنان، وظیفه مسئولین است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- واكسن كووید 19
- مددكاری اجتماعی
- انجمن مددكاران اجتماعی ایران
- سازمان بهزیستی كشور
پروندهٔ خبری
- كرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۶ - ۳۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۸