دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

تصویب سند سلامت روانی-اجتماعی دانشجویان در سال جاری
 
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم از تصویب و ابلاغ سند سلامت روانی- اجتماعی دانشجویان در سال جاری خبر داد و گفت: تصویب جایگاه دفاتر مشاوره در هیات های امنای دانشگاه ها، فعالیت مراكز مشاوره موجب تحولی اساسی در این عرصه خواهد شد.
تصویب سند سلامت روانی-اجتماعی دانشجویان در سال جاری به گزارش ایسنا، دكتر مجید صفاری نیا ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: ارایه آموزش های تخصصی به كارشناسان مراكز مشاوره به صورت منظم و مستمر در هشت سال گذشته پیگیری شد به صورتی كه تعداد كارگاههای آموزشی از 36307 نفر ساعت در سال 93 به 46642 نفر ساعت در سال 99 افزایش یافت.

وی افزود: این دفتر همواره برگزاری كارگاه ها و برنامه های آموزشی (مشاوره دانشجویی ) ویژه دانشجویان را دنبال كرده است، گفت: در سال 1393تعداد 576972 نفر ساعت كارگاه و برنامه آموزشی توسط دفتر مشاوره و سلامت در دانشگاه ها برگزار شد كه تعداد این كارگاهها در سال 99 به 635796 نفر ساعت افزایش یافت.

دكتر صفاری نیا با تاكید بر نقش دانشجویان در پیشبرد برنامه های دفتر مشاوره و سلامت گفت: در همین راستا در سال 1395 تعداد 100 كانون همیار سلامت در دانشگاه ها شكل گرفت كه با استقبال دانشجویان، در سال 99 تعداد این كانون ها از 488 كانون پیشی گرفت.

وی تاكید كرد: در بخش بهداشت نیز استفاده از ظرفیت دانشجویان مورد پیگیری قرار گرفت و در سال 97 تعداد 40 كانون همیار بهداشت در دانشگاه ها تاسیس شد كه در كمتر از سه سال بیش از دو برابر رشد كرد و در سال 99 تعداد 87 كانون همیار بهداشت در دانشگاه ها فعال بود.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینكه در صورت مراجعه به مراكز مشاوره، دانشجویان به صورت رایگان مورد معاینه و تحت درمان(ویزیت) قرار می گیرند گفت: در سال های اخیر به صورت میانگین سالانه 140 هزار دانشجو توسط پزشكان مورد معاینه قرار گرفتند.

وی افزود: مراكز بهداشت و درمان دانشگاه ها برگزاری كارگاه های آموزشی برای مشاوران مراكز را از برنامه های دایمی خود می دانند واز سال 92 تاكنون به صورت میانگین سالانه 133 هزار نفر ساعت كارگاه آموزشی برگزار كرده اند.

دكتر صفاری نیا با اشاره به رسالت سنگین مراكز مشاوره در دوران كرونا گفت: علاوه بر مشاوره های تلفنی ومجازی متعددی كه در دانشگاه ها انجام شد؛ دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با همكاری دفاتر مشاوره ومراكز بهداشت و درمان دانشگاه ها، طرح های سراسری، كمپین در خانه می مانیم، مسابقه ملی سایكوماسك، نوروز كرونایی، احوالپرسی از دانشجویان و غربالگری و تب سنجی دانشجویان را انجام داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، وی ابراز امیدواری كرد: در سال 1400 با تصویب و ابلاغ سند سلامت روانی – اجتماعی دانشجویان توسط وزارت علوم و تصویب جایگاه دفاتر مشاوره در هیات های امنای دانشگاهها، فعالیت مراكز مشاوره شاهد تحولی اساسی شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۶ - ۳۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷