دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

جمعیت روستایی همدان زیر پوشش توانبخشی مبتنی بر جامعه
 
جمعیت روستایی همدان زیر پوشش توانبخشی مبتنی بر جامعه >
هگمتانه، گروه خبر همدان: سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: بهزیستی استان با 2 میلیارد تومان اعتبار در زمینه توانبخشی مبتنی بر جامعه، 100درصد جمعیت روستایی استان را زیر پوشش این خدمات قرار داد.

به گزارش هگمتانه، سیاوش رهبر روز دوشنبه با اشاره به طرح سی بی آر یا توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و یا محروم با هدف شناسایی افراد معلول افزود: در این طرح برنامه هایی در زمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی و توانمند سازی در مناطق روستایی با كمك بخش های دولتی و غیر دولتی به افراد زیر پوشش ارائه می شود.

وی اضافه كرد: 2 میلیارد تومان در قالب وام های استاد شاگردی و كمك های موردی و مناسب سازی از سوی بهزیستی پرداخت و همچنین برای ایاب و ذهاب حدود 500 میلیون تومان برای مددجویان هزینه شده است.

رهبر با تشریح عملكرد معاونت توانبخشی بهزیستی در دولت تدبیر و امید اظهار كرد: در مجموع بالغ بر 11 میلیارد تومان در حوزه توانبخشی برای مددجویان استان در این حوزه هزینه شده و با احتساب مبالغی كه مراكز شبانه روزی، روزانه و مراكز مثبت زندگی یا مددكاری استان به صورت كشوری از سامانه دریافت می كنند این مبلغ به 30 میلیارد تومان می رسد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان خاطرنشان كرد: مدیریت و عملكرد مراكز این سازمان در راستای پیشگیری از بیماری كرونا مطلوب گزارش شده به نحوی كه مراكز با تزریق به موقع واكسن آنفلوآنزا و كرونا برای تمام سالمندان زیر پوشش سازمان تا حدودی كمترین میزان ابتلا را داشتند.

رهبر ادامه داد: در سال 99، حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی سه برابر شد و هم اكنون برای هر نفر 610 هزار تومان حق پرستاری پرداخت می شود كه می توان گفت برای اولین بار پرستاری خانواده محور از پذیرش در مراكز شبانه روزی سبقت گرفت.

وی از پرداخت 400 میلیون تومان كمك هزینه تحصیلی به معلولان دانشجو مشغول به تحصیل در دانشگاه دولتی برای اولین بار خبر داد و گفت: پیش از این هزینه تحصیلی فقط به مددجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های غیردولتی پرداخت می شد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان تأمین 2 برابری وسایل بهداشتی مورد استفاده مددجویان را از دیگر خدمات بهزیستی در سال گذشته برشمرد و عنوان كرد: برای اولین بار كمك هزینه موردی، درمان و معیشتی مبلغ قابل توجهی به مددجویان اختصاص داده شد.

رهبر از انعقاد تفاهمنامه كشوری با بیمه سلامت كشوری خبر داد و خاطرنشان كرد: با اجرای این تفاهمنامه از اول سال 1400 علاوه بر خدمات فیزیوتراپی، هشت خدمت دیگر مانند كار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی و تجویز سمعك ستاره دار شدند و زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینكه تعداد مستمری بگیران بهزیستی استان همدان در سال گذشته از مرز 31 هزار و 240 نفر گذشت گفت: در سال گذشته مبلغ 285 میلیون تومان برای كاشت حلزون، 601 میلیون تومان به اروتز و پروتز و سه میلیارد و 500 میلیارد تومان برای تهیه تجهیزاتی مانند ویلچر، واكر و تشك مواج اختصاص داده شد.
   تاریخ: ۰۴:۵۷ - ۳۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۵