دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

روان شناسی اجتماعی در استان باید جدی گرفته شود
 
روان شناسی اجتماعی در استان باید جدی گرفته شود
استاندار مازندران تأكید كرد: موضوع روان شناسی اجتماعی در استان باید جدی گرفته شود و همچنین سهم زنان در این طرح به صورت ویژه دیده شود.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه كارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده استان مازندران با اشاره به بررسی و ارزیابی طرح سلامت روان و مراقبت اجتماعی ایرانیان ( طرح ملی سامان ) كه در استان مازندران در مركز سلامت روان جامعه نگر شهرستان بهشهر به عنوان پایلوت راه اندازی شده است، اظهار داشت: از ظرفیت روان شناسان و انجمن های تخصصی باید به صورت عملیاتی استفاده شود و اداره كل آموزش پرورش و بهزیستی با تعیین تكلیف جامعه هدف خود می بایست اقدامات مناسب و قابل توجهی را صورت دهند.

وی ادامه داد: موضوع روان شناسی اجتماعی در استان باید جدی گرفته شود و همچنین سهم زنان در این طرح به صورت ویژه دیده شود چرا كه براساس آمارهای رسمی، سهم زنان از افسردگی و اختلالات روانی نسبت به مردان بیشتر است كه می بایست مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران تصریح كرد: این طرح باید با بهره گیری از ظرفیت سمن ها، روی طبقه آسیب دیده و متوسط به عنوان جامعه هدف تمركز كنند.

وی گفت: از توان موجود در سمن های تخصصی و روان شناسان شاخص و شناخنه شده باید برای عملیاتی شدن این طرح استفاده بیش از پیش استفاده كنیم و دستگاه های اجرایی در اجرایی شدن این طرح پای كار بیایند چرا كه همراهی دستگاه ها در اجرای این طرح یك ضرورت است و فرمانداری بهشهر برای اجرایی كردن و عملیاتی شدن این طرح ورود جدی داشته باشد.

حسین زادگان با بیان اینكه سلامت روان، موضوعی راهبردی است، ابراز كرد: از جمله مسائل مهم در این طرح شناسایی، آموزش، پیشگیری، اعلام هشدارهای اولیه، حساس كردن جامعه و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی است.

وی افزود: شبكه شاد، ظرفیتی عظیم در تولید محتوا و اطلاع رسانی است كه باید توجه بیشتری به این بخش شود و مشكلات اقتصادی از جمله مسائل اصلی در این طرح می باشد كه مهم ترین راهكار شناسایی جامعه هدف در این بخش از طریق دستگاه های اجرایی همچون كمیته امداد و بهزیستی میسر است.
منبع خبر:
موج
   تاریخ: ۱۳:۰۹ - ۰۱/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸