دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

217 نفر از خدمات توانبخشی بهزیستی كیش بهره مند شدند
 
كیش - ایرنا - رییس اداره بهزیستی كیش گفت: 217 نفر در 9 بخش پارسال از خدمات توانبخشی این اداره بهره مند شدند.
217 نفر از خدمات توانبخشی بهزیستی كیش بهره مند شدند كیش - ایرنا - رییس اداره بهزیستی كیش گفت: 217 نفر در 9 بخش پارسال از خدمات توانبخشی این اداره بهره مند شدند.

شقایق كهور زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان بهزیستی در بخش توانبخشی به این جزیره 340 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده بود كه تمام این اعتبار در اختیار مددجویان و افراد واجد شرایط قرار گرفت.

وی اضافه كرد: سال گذشته چهار نفر در بخش اختلالات بلع و دهان به میزان 100 میلیون ریال، 21 نفر به میزان 800 میلیون ریال در بخش كمك هزینه خرید وسایل توانبخشی، 6 نفر در بخش تهیه اندام های مصنوعی، 18 نفر در بخش ارایه خدمات توانبخشی به میزان 250 میلیون ریال كمك هزینه دریافت كردند.

رییس اداره بهزیستی جزیره كیش یادآور شد: 10 نفر از مددجویان در بخش هزینه های درمانی به میزان 100 میلیون ریال، 10 نفر در بخش مناسب سازی به میزان 432 میلیون ریال، 18 نفر در زمینه مراقبت از منزل به میزان 524 میلیون ریال و 15 دانش آموز و دانشجو به میزان 50 میلیون ریال از دیگر خدمات ارایه شده از سوی این اداره به توانجویان است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته برای ایاب و ذهاب 180 نفر از واجدان شرایط و توانجویان این اداره یك میلیارد و 644 میلیون ریال هزینه شده است.

كهورزاده جذب كمك های خیران در راستای ارتقای سطح آسایش و خدمات به توانجویان را از دیگر موارد انجام شده این اداره در سال گذشته اعلام كرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز با كمك خیران 16 نوبت كالای اساسی بین توانجویان توزیع شده كه در حالت كلی شامل سه هزار و 920 سبد كالایی است.

هم اكنون در این جزیره 200 توانجوی دارای معلولیت ذهنی و جسمی و 45 زن سرپرست خانواده و بدسرپرست تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

برچسب ها
- كیش
- جزیره كیش
- كالای اساسی
- سازمان بهزیستی كشور
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۰ - ۰۳/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۲