دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

7 مركز دولتی و خصوصی به آسیب دیدگان اجتماعی استان قزوین خدمت می دهند
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: 7 مركز دولتی و خصوصی به آسیب دیدگان اجتماعی استان خدمت رسانی می كنند.
7 مركز دولتی و خصوصی به آسیب دیدگان اجتماعی استان قزوین خدمت می دهند
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین: 7 مركز دولتی و خصوصی به آسیب دیدگان اجتماعی استان قزوین خدمت می دهند معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: 7 مركز دولتی و خصوصی به آسیب دیدگان اجتماعی استان خدمت رسانی می كنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پری میرزایی در این باره اظهارداشت: در حال حاضر دفتر امور آسیب دیدگان با 7 مركز شامل 3 مركز دولتی و 4 مركز غیردولتی برای ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی فعال است و خدمات رسانی می كند.

وی بیان كرد: بهزیستی استان در این مراكز شبانه و روزانه، خدمات تخصصی به دختران در معرض آسیب را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه می كند.

بهزیستی 2

میرزایی تصریح كرد: با توجه به راه اندازی مركز حمایت های روانی، اجتماعی توانسته ایم زمینه اجرای طرح « ندای مهر» و خدمت رسانی ریعتر به دختران و خانواده آنها را در بخش غیردولتی در سه ماهه پایانی سال گذشته مهیا كنیم كه در این راستا كیفیت و حجم خدمات هم افزایش یافت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین یادآورشد: حمایت از زنان خشونت دیده و توانمند سازی آنها، در دستور كار این معاونت قرار دارد و در این راستا خدمات متنوعی اعم از روانشناسی، مددكاری و حقوقی در مركز خانه امن به صورت سرپایی و نگهداری ارائه شده است.

وی بیان كرد: در مركز خانه امن كه در بخش غیر دولتی فعال شده، محل امنی برای زنان خشونت دیده و فرزندان آن ها فراهم كرده ایم و تلاش می كنیم توانمندی های زنان خشونت دیده و خانواده هایشان ارتقا یابد.

كودك كار 2

میرزایی گفت: حمایت، نگهداری و ارائه 3586 مورد خدمت تخصصی به 40 كودك كار و خیابانی، پذیرش شده در مركز نگهداری كودكان خیابانی شبانه روزی دولتی و ارائه 14 هزار و 624 فقره خدمت به 180 كودك كار پذیرش شده در مراكز حمایتی، آموزشی كودك و خانواده غیردولتی روزانه با هدف كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اقدامات انجام شده است.

وی اظهارداشت: با فعالیت دفتر شبه خانواده برای كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی در حوزه كودكان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست هم اقدام شده و درحال حاضر 5 مركز دولتی و غیر دولتی برای نگهداری كودكان بی سرپرست و بد سرپرست در بهزیستی استان قزوین فعالیت می كند.

میرزایی بیان كرد: با راه اندازی سامانه فرزند خواندگی در سال گذشته، حمایت از 276 فرزند بی سرپرست و بدسرپرست نزد خانواده جایگزین با پرداخت كمك هزینه ماهیانه به اقوام نزدیك و تحت پوشش قراردادن بیمه عمر 176 فرزند برای افزایش سرعت خدمت رسانی و شفافیت در كار انجام شده است.

وی در خصوص اقدامات دفتر خانواده و زنان بهزیتی هم اظهارداشت: مهمترین هدف دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی استان، توانمند كردن خانواده ها و خروج از چرخه حمایتی مستمر سازمان است كه در این راستاتعداد 205 خانواده تحت پوشش از طریق پرداخت سرمایه كار، مشاغل خانگی و وام های خود اشتغالی و گروههای همیار توانمند شده اند.

توانبخشی

میرزایی تصریح كرد: تمامی خانواده های دارای فرزند سه قلو بدون توجه به دهك ها مورد حمایت بهزیتی استان قرار گرفته اند كه در شرایط حاضر 45 خانواده دارای فرزند سه قلو تحت حمایت بهزیستی هستند كه به تعداد افراد خانواده تا 5 نفر، كمك هزینه معیشت تعلق می گیرد و خدمات موردی هم داده می شود.

وی یادآورشد: در سال جدید خانوارهای دارای فرزند دوقلو در دهك درآمدی یك تا سه كه افراد خانواده آنها از 5 نفر به بالا هستند و یا یكی از دوقلوها بیمار باشد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

میرزایی اضافه كرد: از دیگر خدمات این دفتر، حمایت از دانش آموزان تحت پوشش است كه با انعقاد تفاهم نامه همكاری با بنیاد علمی آموزشی قلم چی، دانش آموزان تحت پوشش می توانند به صورت رایگان از كلاس های آنلاین و آزمون های كانون بهره مند شوند.

زنان سرپرست خانوار

وی اظهارداشت: همچنین دانش آموزان با معدل 16 به بالا از همه خدمات بهره مند می شوند و از مهمترین خدمات این دفتر، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار است كه در زمان بازنشستگی می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر تعداد 974 زن سرپرست خانوار شهری و 360 زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی گفت: همچنین بیش از 4000 زن سرپرست خانوار از خدمات مستمری و معیشتی بهزیستی استان برخوردار شده اند.
منبع خبر:
برنا نیوز
   تاریخ: ۱۴:۱۲ - ۰۴/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۳