دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

259 واحد مسكونی برای خانواده های دارای 2 معلول لرستان ساخته می شود
 
259 واحد مسكونی برای خانواده های دارای 2 معلول لرستان ساخته می شود
مدیركل بنیادمسكن انقلاب اسلامی لرستان گفت: سهم امسال استان برای ساخت مسكن خانواده های دارای 2 معلول 259 واحد است كه براساس برنامه ریزی ها تا پایان سال تحویل واجدین شرایط می شود.
به گزارش تابناك لرستان، مسعود رضایی" روز یكشنبه در گفت و گو با اهالی رسانه افزود: برای ساخت هر واحد مسكن روستایی ویژه این خانواده ها 135 میلیون تومان هزینه می شود كه 50 میلیون تومان آن تسهیلات بازسازی و مابقی آن در قالب كمك بلاعوض از سوی نهادهای حمایتی به این افراد اعطا می شود.

وی با بیان اینكه برای ساخت این واحدها 45 میلیون تومان بنیاد مستضعفان، 25 میلیون تومان بهزیستی و 15 میلیون تومان نیز دیگر نهادهای حمایتی كمك بلاعوض می كنند، اضافه كرد: در مجموع ساخت یك واحد روستایی خانوار دارای 2 معلول برای 135 میلیون تومان هزینه دارد كه 85 میلیون تومان آن كمك بلاعوض و 50 میلیون تومان آن تسهیلات است.

مدیركل بنیادمسكن انقلاب اسلامی لرستان درباره مسكن محرومان نیز گفت: از 123 هزار واحد مسكن روستایی استان كه 116 هزار واحد آن مقاوم سازی شده است، 2 هزار واحد تحت عنوان مسكن محرومان احداث شده است.

وی با بیان اینكه برای مسكن محرومان لرستان تفاهم نامه ای بین بنیاد مسكن و سازمان برنامه و بودجه كشور منعقد شد، اظهار داشت: منابع ساخت این واحدها از محل تسهیلات بهسازی مسكن روستایی است و 25 میلیون تومان نیز كمك آن بلاعوض با همكاری سازمان برنامه و بودجه پرداخت می شود.

رضایی خاطرنشان كرد: سهمیه استان در بحث مسكن محرومان اكنون به اتمام رسیده و 2 هزار واحد تكمیل شده در دهه فجر 99 با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه كشور افتتاح و تحویل متقاضیان شد.

وی تاكید كرد: در مجموع 130 میلیارد تومان برای این واحدهای مسكونی محرومان هزینه شد كه 50 میلیارد تومان بلاعوض و 80 میلیارد تومان تسهیلات بود.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۹:۰۰ - ۰۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۷