دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

ایمپلنت گردن حركات دست مبتلایان به سكته را احیا می كند
 
ایمپلنتی ابداع شده كه با ارسال پالس های الكتریكی به عصب واگ در بدن افراد دچار سكته مغزی به آنها كمك می كند دوباره حركات دستشان را كنترل كنند.
ایمپلنت گردن حركات دست مبتلایان به سكته را احیا می كند ایمپلنتی ابداع شده كه با ارسال پالس های الكتریكی به عصب واگ در بدن افراد دچار سكته مغزی به آنها كمك می كند دوباره حركات دستشان را كنترل كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان ادعا می كنند یك ایمپلنت به اندازه جعبه كبریت در گردن پالس های الكتریكی تحریك كننده ای تولید می كند تا افراد دچار سكته مغزی بتوانند دوباره حركات دستشان را كنترل كنند.

شركت «میكرو ترنسپاندر» در ایالت تگزاس آمریكا گجتی به نام Vivistim ابداع كرده كه عصب واگ را تحریك می كند. عصب واگ از سر تا شكم ادامه دارد.

هنگامیكه بیمار تحت حركات توانبخشی قرار می گیرد، عصب واگ تحریك می شود و به این ترتیب به مغز پیامی فرستاده می شود تا به حركت توجه كند.

طبق تحقیق تازه منتشر شده، Vivistim به طور قابل توجهی عملكرد بازو را در افراد مبتلا به ضعف بازوی طولانی مدت پس از سكته مغزی ایسكمیك بهبود می بخشد. تحریك عصب واگ در گذشته به عنوان روشی برای درمان افسردگی، صرع، وزوز گوش، سكته مغزی، بیماری های قلبی و چاقی مورد بررسی قرار گرفته است.

تحریك عصب واگ نیازمند جراحی برای نصب ایمپلنت است. این ایمپلنت از طریق یك برش افقی گردن در اطراف غضروف كریكوئید (حلقه غضروف كه نای را احاطه كرده است) در بدن بیمار قرار می گیرد.

دستگاه پس از كاشت، حین حركات توانبخشی، عصب واگ در سمت چپ گردن را تحریك می كند. پالس های الكتریكی Vivistim حداكثر مانند یك احساس مور مور گذرا در گلو احساس می شود.

عصب واگ با مناطقی از مغز مرتبط است كه به ترشخ مواد شیمیایی مهمی منجر می شود. ترشح این موارد با فیزیوتراپی به مغز كمك می كند تا حركات را دوباره بیاموزد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۳۹ - ۰۴/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰