دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

ضرورت واكسیناسیون فعالان حوزه اجتماعی
 
كمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه ای ضمن بر شمردن مشكلات و موانع پیش رو فعالان حوزه اجتماعی در كشور در ایام اپیدمی كرونا، خواستار در اولویت قرار گرفتن واكسیناسیون این قشر از سوی وزارت بهداشت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، كمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه ای ضمن بر شمردن مشكلات و موانع پیش رو فعالان حوزه اجتماعی در كشور در ایام اپیدمی كرونا، خواستار در اولویت قرار گرفتن واكسیناسیون این قشر از سوی وزارت بهداشت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

یا لطیف

جناب آقای دكتر سعید نمكی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشكی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

خادمان،كاركنان و فعالان "حوزه اجتماعی" در مراكز دولتی و سازمان های غیردولتی مردم نهاد، خیریه ها وگروه های جهادی كه عمدتا از نیروهای جوان و انقلابی می باشند از ابتدای شیوع ویروس كرونا همگام با مدافعان شریف سلامت و كادر درمان، در صف اول ارائه خدمات اجتماعی به هموطنان خویش در حوزه های مختلف و ضروری مرتبط با سلامت جان و روان بوده اند.

این عزیزان از ابتدای شیوع این پاندمی هر روزه در ارتباط مستمر با هزاران آسیب دیده اجتماعی در سراسركشور و یا در مراكز و محیط های آسیب، مشغول ارائه خدمات ضروری و متنوع اجتماعی در این شرایط سخت به نیازمندان بوده اند. امری كه البته شاید بتوان آن را جبران برخی كوتاهی ها و سیاست گذاری های اشتباه دولتی و ریل گذاری های نابجا در حوزه های اجتماعی دانست.

عروج شهادت گونه بسیاری از عزیزان مددكار در سال گذشته كه به واسطه حضور در مراكز آسیب یا مداخلات مستقیم اجتماعی به بیماری كووید 19 مبتلا شدند و در خاموشی به دیدار حق شتافند، خود رساترین صدا برای اثبات مظلومیت ذاتی این قشر است. موضوعی كه حتی دركارتابل های پر و پیمان این روزهای وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش پزشكی جایی ندارد.

جناب آقای وزیر! همانطور كه اطلاع دارید؛ فعالان پرتعداد حوزه های اجتماعی در خیریه ها و مراكز سازمان های دولتی و غیردولتی و مردم نهاد، پرستاران و مددكاران مراكز نگهداری معلولان و سالمندان، مادر یاران معلولان، مددكاران مراكز و كمپ های ترك اعتیاد، كاركنان ﻣﺮاﮐﺰ ﮔﺬﺭﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﺁﺳﯿﺐ اعتیاد(DIC)،كادر زحمت كش مراكز نگهداری بیماران روانی مزمن،خادمان خیریه ها، مربیان مراكز نگهداری شبانه روزی اطفال یتیم و افراد آسیب دیده اجتماعی، كاركنان مراكز نگهداری افراد بی خانمان شهرداری های كشور و اورژانس اجتماعی، مراكز نگهداری از بانوان آسیب دیده، جهادگران سلامت فعال در گروه های جهادی مقابله با ویروس كرونا و...همه و همه جزو فعالان اجتماعی می باشند و در زمانی كه همگان به كاهش ارتباطات و قرنطینه بدلیل قطع چرخه انتقال ویروس سفارش می شوند،این عزیزان به دلیل وظایف و تكالیف ذاتی و انسانی و همچنین به دلیل ارتباط گسترده و ناگزیر با آسیب دیدگان اجتماعی در خطر شدید ابتلا به كووید هستند. پرسش اساسی آنجاست كه آن وزارتخانه چرا با وجود علم به امكان بالای آلودگی این قشر در مواجه با آسیب دیدگان، این گروه را در فاز یك و دو سند ملی واكسیناسیون قرار نداده و عملا هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته است؟

جناب آقای نمكی! در حال حاضر هر چند فعالان مظلوم این قشر در لیست اولویت های تزریق واكسن از سوی ان وزراتخانه لحاظ نشده اند اما با این وجود و با اتكال به خداوند متعال و با تكرار كلیدواژه های جهاد، ایمان و ایثار به تداوم خدمات حیاتی خود برای چندین میلیون آسیب دیده اجتماعی مبادرت ورزیده و با حضور در عرصه های مختلف مانند فعالیت به عنوان جهادگران سلامت در بیمارستان های كشور، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و حمایتی، كمك كردن به بیماران نیازمند، مشاركت در شناسایی و تأمین نیازهای ضروری بیماران داخل قرنطینه و... به صورت داوطلبانه خدمت می نمایند.

امری كه نشان می دهد این انقلاب و انقلابیون برای احتزار پرچم شكوهمند ایران عزیزمان و همچنین خدمت رسانی به مردم ایران اسلامی هیچگاه منتظر بخشنامه ها و دستورات نخواهند ماند و هرجا نیاز به كمك باشد خودجوش و پرخروش در عرصه كمك رسانی حاضر خواهند بود.

لذا در همین راستا كمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس رسالت خویش بر خود واجب می داندتا صدای هزاران سمن و خیریه و كانون های تخصصی داوطلب محور و فعال در حوزه اجتماعی كشور و دهها هزار نفر كاركنان شریف دولتی و غیردولتی این عرصه باشد و ضمن یادآوری ضرورت در اولویت قرار گرفتن واكسیناسیون این عزیزان این امر مهم را مطالبه نماید.

امید كه با اهتمام به این موضوع مغفول مانده با واكسیناسیون فعالان حوزه اجتماعی كه در خط اول ارائه خدمات به هموطنان خصوصا اقشار آسیب پذیر و بسیار پرخطر در كشور هستند، ضمن توجه ویژه به زحمات این قشر ایثارگر، زمینه مشاركت سازنده و هر چه بیشتر و مؤثرتر آنان در امر مبارزه با ویروس كرونا و تداوم خدمات ضروری اجتماعی ایشان و كاهش و پیشگیری از شیوع بیشتر آسیب های اجتماعی در كشور را فراهم آورید.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۱۹ - ۰۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴