دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

افزایش 50 درصدی حق الزحمه كارورزان و دستیاران از مهرماه/وام ودیعه مسكن دانشجویان متاهل افزایش پیدا می كند
 
سیما سادات لاری گفت: از مهرماه میزان حق الزحمه كارورزان و دستیاران 50 درصد افزایش پیدا می كند و در حال حاضر این موضوع به تمام دانشگاه های علوم پزشكی ابلاغ شده تا اجرا شود.
افزایش 50 درصدی حق الزحمه كارورزان و دستیاران از مهرماه/وام ودیعه مسكن دانشجویان متاهل افزایش پیدا می كند
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و درمان: افزایش 50 درصدی حق الزحمه كارورزان و دستیاران از مهرماه/وام ودیعه مسكن دانشجویان متاهل افزایش پیدا می كند سیما سادات لاری گفت: از مهرماه میزان حق الزحمه كارورزان و دستیاران 50 درصد افزایش پیدا می كند و در حال حاضر این موضوع به تمام دانشگاه های علوم پزشكی ابلاغ شده تا اجرا شود.

به گزارش برنا؛ سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و درمان در نشست خبری به مناسبت دهه فجر گفت: تاكنون بیش از 50 پروژه خوابگاهی و سرویس سلف سرویس تكمیل شده و تعداد خوابگاه های متاهلی بیش از 20 درصد افزایش پیدا كرده است اما همچنان وضعیت خوابگاه های متاهلی در دانشگاه های علوم پزشكی مناسب نیست و تمام تلاش خود را می كنیم تا این شاخص را افزایش دهیم.

او افزود: تلاش كردیم میزان وام ودیعه مسكن در مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا كند تا جای خالی خوابگاه های متاهلی را با این وسیله جبران كنیم.

لاری تصریح كرد: تا پیش از این رزیدنت ها فاقد بیمه سلامت بودند اما امروزه بیش از 3 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و یكی از اقداماتی كه به شدت دنبال آن هستیم تا محقق شود این است كه بیمه تامین اجتماعی به آنها تعلق گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از افزایش وام دستیاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 8 هزار نفر برای وام دستیاری ثبت نام كردند كه 3 هزار نفر آنها ایین وام 15 میلیون تومانی را دریافت كردند، برای بیمه سلامت هم 3 هزار متقاضی داشتیم كه اكنون دفترچه ها صادر شده، وام ضروری نیز كه هر دوسال یكبار به دانشجویان پرداخت می شود هم به وقت خود باقیست اما تاكید ما بر افزایش وام ودیعه مسكن است چون هنوز در خوابگاه های مجردی دچار كمبود هستیم و حتی این افزایش شاخص 20 درصدی هم كافی نیست و باید از طریق وام ودیعه مسكن این كمبود را جبران كنیم. در حال حاضر 14 میلیارد تومان برای وام ودیعه مسكن اختصاص یافته كه درخواست ما این است به 100 میلیارد تومان برسد تا مبلغ بهتری در اختیار دانشجویان متاهل قرار دهیم.

او افزود: یكی دیگر از اقدامات ما ایجاد طرح همقدم بود كه تمام دانشگاه های علوم پزشكی را موظف كردیم با دانشجویان تماس بگیرند و سوالاتی كه در اختیار آنها قرار دادیم بپرسند، 3 سوال كرونایی هم از جمله اینكه خودشان درگیر كرونا شدند؟ اعضای خانواده شان مبتلا شدند ؟ عضو خانواده یا اقوام خود را به دلیل كرونا از دست دادند؟ از سوالاتی بود كه از دانشجویان پرسیده شد تا سطح اضطراب و افسردگی دانشجویان را بسنجند.

لاری عنوان كرد: غربالگری سلامت روان یكی دیگر از كارهایی بود كه انجام دادیم و دنبال آن هستیم تا مشاوره آنلاین را سراسر كشور راه بیندازیم تا سریع تر و باكیفیت تر وضعیت سلامت روان افراد را بسنجیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه گفت: تمام این مدت فعالیت های ورزشی ما تعطیل نشدند و اتفاقا یك باشگاه مجازی ورزش تاسیس شد و به نام وزارت بهداشت و درمان به ثبت رسید و همكاران ما توانستند فعالیت های ورزشی را در منزل دانشجویان ببینند و مورد ارزیابی خود قرار دهند به طور كلی حفظ فعالیت های ورزشی حتی در منزل برای ما در اولویت قرار داشت.

او افزود: 3 كتاب در زمینه بهداشت روان به چاب رسیده است به نام های رهایی از اضطراب، افسردگی و هوش هیجانی كه تاكنون 45 هزار كتاب در دانشگاهای علوم پزشكی توزیع شده و تمام تلاش خود را می كنیم تا طرح های نیمه كاره ای كه هم رئیس جمهور و هم مقام عالی وزارت تاكید دارند تا پایان دولت به اتمام برسد.

لاری گفت: یكی از دغدغه های وزیر بهداشت وضعیت دستیاران است كه تا بتوانیم هم انها را بیمه تامین اجتماعی كنیم، هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم و هم وام دستیاری را به همه آنها بدهیم كه برای انجام این كارها به 100 میلیارد تومان بودجه نیاز است كه قرار شده معاونت توسعه در اختیار صندوق رفاه قرار دهد اما تاكنون این اتفاق رخ نداده است.

او افزود: از مهرماه میزان حق الزحمه كارورزان و دستیاران 50 درصد افزایش پیدا می كند و در حال حاضر این موضوع به تمام دانشگاه های علوم پزشكی ابلاغ شده تا اجرا شود.

در حال تكمیل...
منبع خبر:
برنا نیوز
   تاریخ: ۱۱:۰۹ - ۱۴/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵