دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در سطح روستاهای مازندران
 
مدیركل بهزیستی مازندران خبرداد: توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در سطح روستاهای مازندران دكترفرزاد گوهردهی مدیركل بهزیستی مازندران گفت: طرح "" 30 روز 30 روستا درماه مبارك رمضان "" با هدف توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در روستاهای 18 شهرستان استان مازندران در حال اجرا است.
به گزارش كائنات، دكتر فرزاد گوهردهی، مدیر كل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرح "" 30 روز 30 روستا درماه مبارك رمضان ""، گفت: اورژانس اجتماعی با دارابودن كادر تخصصی اعم از مددكار اجتماعی و روانشناس به گروه های هدف از جمله افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی مانند زنان و دختران در معرض آسیب، زوجین متقاضی طلاق و سایر افرادی كه به نوعی با بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی روبه رو هستند و با رعایت اصل رازداری و همدلی با مراجعه كننده، خدمات تخصصی لازم را ارائه می دهد.
وی با بیان اینكه برخی افراد از خدمات سازمان بهزیستی در واحد اورژانس اجتماعی و شماره تماس سه رقمی 123 اطلاعی ندارند، افزود: برخی افراد در شرایط بحرانی به ویژه در مواقعی كه مورد خشونت قرار گرفته و جانشان در خطر است نمی دانند كه از طریق تماس با خط 123 می توانند خدمات دریافت كنند و یكی از برنامه های بهزیستی مازندران آگاه سازی آحاد جامعه با این خدمات است.
دكتر گوهردهی یكی از برنامه های سال جاری اداره كل بهزیستی مازندران را توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در سطح روستاهای استان دانست و ادامه داد: با اجرای طرح "" 30 روز 30 روستا درماه مبارك رمضان "" كارشناسان اورژانس اجتماعی هر شهرستان با حضور روزانه در مناطق روستایی و با نشست های تخصصی با دهیاران، شوراهای روستا و یا افراد متعمد محل به تشریح اقدامات و فعالیت های اورژانس اجتماعی می پردازند كه علاوه براطلاع رسانی و آگاه سازی خدمات اورژانس اجتماعی، وضعیت شیوع آسیب ها و برخورداری افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی از خدمات تخصصی مورد ارزیابی قرارمی گیرد.
مدیركل بهزیستی مازندران با بیان اینكه با اجرای این طرح اطلس آسیب های روستا ترسیم می شود، گفت: در طول اجرای طرح، گزارش تحلیلی از وضعیت آسیب های روستاها تهیه و به ستاد ارسال می گردد كه بتوان با كمك و هم فكری هم برنامه ریزی مناسب برای ارائه خدمات بهینه صورت گیرد.
وی با بیان اینكه با اجرای این طرح قدم های اساسی در زمینه مداخله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداشته می شود، گفت: برای آگاه سازی و ارائه خدمات تخصصی به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی می توان از ظرفیت و پتانسیل آحاد جامعه به عنوان همیاران 123 و منابع حمایتی از جمله رسانه ها استفاده كرد. دكترگوهردهی افزود: رسانه ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه دارند وانتظار می رود برای اطلاع رسانی به مردم درباره اورژانس اجتماعی و خط 123 بیش از پیش همراهی كنند.
مدیركل بهزیستی مازندران در پایان تاكید كرد: هم استانی های عزیز درصورت مشاهده هرگونه كودك آزاری، همسرآزاری، خودكشی وآسیبهای اجتماعی با خط 123اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران تماس بگیرند تا از خدمات رایگان اورژانس اجتماعی بهره مند شوند.
منبع خبر:
روزنامه کائنات
   تاریخ: ۰۳:۰۵ - ۰۷/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۹۲