دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

85 درصد فوتی های كرونا درزنجان سالمندان بالای 60 سال هستند
 
زنجان-مدیركل بهزیستی استان زنجان از وجود 111 هزار سالمند بالای 60 سال در استان زنجان خبر داد و گفت: بر اساس آمار 85 درصد فوتی های كرونا در استان سالمندان بالای 60 سال هستند.
 85 درصد فوتی های كرونا درزنجان سالمندان بالای 60 سال هستند زنجان-مدیركل بهزیستی استان زنجان از وجود 111 هزار سالمند بالای 60 سال در استان زنجان خبر داد و گفت: بر اساس آمار 85 درصد فوتی های كرونا در استان سالمندان بالای 60 سال هستند.

محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینكه طی 14 ماه گذشته با ورود بیماری كرونا تمهیدات بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با بیان بیماری در تمام مراكز وابسته به بهزیستی استان انجام گرفته است، گفت: در این راستا تاكنون مورد ابتلا به كرونا در این مراكز گزارش نشده است.

وی از وجود 111 هزار سالمند بالای 60 سال در استان زنجان خبر داد و اظهار كرد: بر اساس آمار 85 درصد فوتی های كرونا در استان سالمندان بالای 60 سال هستند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه بر اساس سرشماری سال 95 سالمندان 9.8 درصد جمعیت استان را تشكیل می دادند، گفت: در حال حاضر 10 درصد جمعیت استان سالمند هستند.

محمدی قیداری ابراز داشت: بیش از چهار هزار و 100 سالمند، تحت پوشش بهزیستی استان هستند و تاكنون سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان به كرونا مبتلا نشدند و از این تعداد سالمند 456 نفر از سالمندان معلول بیماری زمینه ای دارند.

وی با بیان اینكه بهزیستی به توانمندسازی سالمندان بسیار تأكید دارد، افزود: در این زمینه دستگاه های اجرایی همكاری لازم را با بهزیستی داشته باشند و باید سلامتی سالمندان به جد مورد توجه قرار گیرد.

مدیركل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه بهزیستی استان زنجان نسبت به ارائه خدمات توان بخشی به معلولان سالمند تاكنون موفق بوده است، ابراز داشت: در منازل هم خانواده هایی كه سالمند دارند باید در قرنطینه باشند و نباید در بیرون از خانه تردد كنند تا سالمندان به كرونا گرفتار نشوند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۱۲ - ۰۷/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۹۶