دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

70هزار سالمند بالای 80 سال در تبریز واكسینه می شوند
 
رییس دانشگاه علوم پزشكی تبریز با بیان اینكه واكسیناسیون سالمندان بالای 80 سال بر علیه كرونا از فردا آغاز می شود گفت: 70هزار سالمند بالای 80 سال در تبریز واكسینه می شوند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشكی تبریز گفت: با حضور معاون وزیر بهداشت در تبریز و همزمان به صورت ویدیو كنفرانسی با نظارت وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی 14نفر از سالمندان از جمله مردانی آذر، دكتر گلابی، چند از اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه تبریز و آموزش و پرورش و چهار سالمند خانواده شهید در بیمارستان مردانی آذر تبریز به صورت سمبلیك واكسینه می شوند و به این ترتیب واكسیناسیون این گروه سنی به صورت رسمی در آذربایجان شرقی آغاز می شود.

او افزود: روزانه سه تا چهار هزار نفر در روز زیر پوشش واكسیناسیون قرار می گیرند و سرعت این روند بستگی به واكسن های تحویلی در آذربایجان شرقی دارد.

او گفت: تاكنون 39 هزار و 500 نفر در 27 مركز آذربایجان شرقی بر ضد كرونا واكسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تبریز همچنین در خصوص وضعیت عمومی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: وضعیت عمومی دكتر محمدرضا پورمحمدی خوب است و تنها به خاطر طی شدن قرنطینه 14 روزه در منزل هستند و بر امور نظارت دارند.

بر اساس آخرین گزارش ها، كادر بهداشت و درمان، نظام پزشكی، سالمندان تحت پوشش بهزیستی، جانبازان بالای 70 درصد، پاكبانان و كادر آرامستان ها در آذربایجان شرقی تحت پوشش واكسیناسیون قرار گرفتند.

19 اسفند سال گذشته در مرحله نخست تزریق واكسن كرونا به سالمندان، 148 نفر از سالمندان استان در مراكز نگهداری بهزیستی از این واكسن بهره مند شدند.

در حال حاضر یك هزار و 581 بیمار كرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند كه از این تعداد 314 مبتلا (حدود 20درصد مبتلایان) در بخش ویژه بستری بوده و 157 نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور می باشند.

روزانه 20 تا 22 نفر در آذربایجان شرقی بر اثر كرونا فوت می كنند.
   تاریخ: ۱۹:۳۵ - ۰۶/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۳