دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

آمادگی سازمان نظام پرستاری برای همكاری در تسریع واكسیناسیون علیه كرونا
 
رئیس سازمان نظام پرستاری از آمادگی این سازمان برای تسریع در روند واكسیناسیون كرونا برای عموم مردم كشور خبر داد.
آمادگی سازمان نظام پرستاری برای همكاری در تسریع واكسیناسیون علیه كرونا
رئیس سازمان نظام پرستاری از آمادگی این سازمان برای تسریع در روند واكسیناسیون كرونا برای عموم مردم كشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، محمد میرزابیگی آمادگی این سازمان را برای تسریع در روند واكسیناسیون كرونا برای عموم مردم كشور اعلام و اظهار كرد: سازمان نظام پرستاری طی نامه های جداگانه ای به ستاد ملی كرونا، وزارت بهداشت و نیز تولید كنندگان واكسن در كشور از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و... آمادگی خود را برای همكاری در فرآیند واكسیناسیون عمومی كرونا برای آحاد ملت ایران اعلام كرده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری با توجه به احساس وظیفه ذاتی خود در قبال سلامتی یكایك مردم ایران ونیز پتانسیل بالای 60هزار نفر نیروهای كارآمد، تحصیل كرده و ماهر از جمله كادر پرستاری فعال، دانشجویان سالهای بالای مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا و نیز پرستاران تازه بازنشسته كه درعرصه های غیر بیمارستانی مانند دانشكده ها، مراكز مراقبت در منزل و... حضور دارند؛ برای همكاری در روند واكسیناسیون عمومی اعلام آمادگی می كند.

میرزابیگی افزود: شنیده ها حاكی از این است كه در برخی مراكز واكسیناسیون كرونا، با اعلام حضور گروه های اولویت دار، گاهی ازدحام جمعیت و صف تشكیل می شود كه خود این امر پروتكل شكنی است.

وی خاطرنشان كرد: سازمان نظام پرستاری با همراهی اعضای خود كه جامعه پرستاری است این آمادگی را دارد تا در هر زمان و مكانی كه ستاد ملی كرونا، وزارت بهداشت یا تولید كنندگان واكسن اعلام كنند، از جمله در مراكز دانشگاهی مانند محل دانشكده های پرستاری و كلاسهای درس كه اكنون بخاطر كرونا آموزش حضوری تعطیل است؛ برای تزریق واكسن و تسریع در روند واكسیناسیون عمومی همكاری كند.

رئیس كل سازمان نظام پرستاری گفت: واكسیناسیون گسترده همگانی كار سنگینی است و وزارت بهداشت می تواند علاوه بر بضاعت خود از توان و ظرفیت بخش های دیگر نیز برای انجام این كار بزرگ استفاده كند. البته سیاستگذاری، تدوین پروتكل ها، تعیین اولویت ها و نظارت بر اجرای واكسیناسیون بر اساس سیاست های مدون به عهده متولیان قانونی و وزارت بهداشت است، اما برای انجام كار وعملیات تزریق واكسن می تواند از ظرفیت پرستاران كشور به نمایندگی سازمان نظام پرستاری كشور به گونه ای استفاده كندكه واكسن به محض تولید یا ورود به كشور حتی یك روز ویاچندساعت هم منتظر تزریق نماند.

وی افزود: با توجه به اینكه روند خرید واكسن از خارج در حال انجام است و به زودی واكسن های تولید داخل از جمله واكسن بركت، رازی ؛ فخرا و....به نتیجه می رسند، از مسئولان می خواهیم به محض تامین یا تولید واكسن در كشور، زمان طلایی را از دست ندهند. واكسن ها را در انبارها نگهداری نكنند و به سرعت برای تزریق واكسن به مردم و افراد واجد شرایط اقدام كنند تا هم واكسن ها در مسیر نگهداری دچار آسیب نشوند و هم روند واكسیناسیون در كشور سرعت بگیرد و جامعه در موضوع كرونا كه اكنون بحران های روحی روانی برای بسیاری از خانواده ها ایجاد كرده مردم عزیز وصبورمان هر چه سریعتر به آرامش فكری و روانی درباب سلامت خود برسند.

رئیس سازمان نظام پرستاری تاكید كرد: علاوه بر مراكزی كه وزارت بهداشت دراختیار دارد ، حدود 195 دانشكده پرستاری دولتی وغیر دولتی و مكانهای مربوط به نظام پرستاری نیز در سراسر كشور وجود دارد كه می تواند در صورت نیاز با حضور اساتید و افراد ماهر و كارآزموده فضای مناسبی برای انجام واكسیناسیون در كشور باشد.

علت اعطای مجوز به یك شركت برای تولید مشترك واكسن اسپوتنیك وی در ایران/ IVIG تأثیری بر كرونا ندارد
ارائه معرفی نامه به 35 شركت بخش خصوصی برای واردات واكسن كرونا/ توزیع 200 میلیون دوز "واكسن تقلبی كرونا" در جهان!
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۳:۵۹ - ۱۲/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶