دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

سالمندان اردكان در برابر ویروس كرونا واكسینه شدند
 
یزد - ایرنا - رییس اداره بهزیستی اردكان گفت: با هماهنگی و همكاری شبكه بهداشت و درمان این شهرستان 24 نفر از سالمندان مقیم سرای سالمندان مجد شهرستان و 21 نفر از كادر درمان واكسینه شدند.
سالمندان اردكان در برابر ویروس كرونا واكسینه شدند یزد - ایرنا - رییس اداره بهزیستی اردكان گفت: با هماهنگی و همكاری شبكه بهداشت و درمان این شهرستان 24 نفر از سالمندان مقیم سرای سالمندان مجد شهرستان و 21 نفر از كادر درمان واكسینه شدند.

امیر ولی عضدزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت یك مركز شبانه روزی نگهداری از سالمندان در شهرستان اردكان افزود: تمامی 24 نفر از سالمندان این مراكز در دو مرحله در برابر بیماری كووید19 واكسینه شده اند.

عضدزاده افزود: پس از واكسیناسیون سالمندان، امیدواریم كه با توجه به حساسیت موضوع بیماران روانی و معلولان جسمی و ذهنی بستری در مراكز نیز در مقابل ویروس كرونا واكسینه شوند تا از همه گیری احتمالی بیماری كووید 19 در بین بیماران بستری در مراكز و تبعات حامل از آن پیشگیری شود.

بر اساس سرشماری سال 95، 8.4 درصد جمعیت شهرستان اردكان سالمند هستند و 2 هزار معلول و 300 خانوار نیازمند، زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردكان قرار دارند و از خدمات این اداره بهره مند می شوند.

شهرستان 118 هزار نفری اردكان كه مركز آن در 60 كیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشكل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردكان است.

مدیرعامل شركت معدنی صنعتی چادرملو با اشاره به نقش صنایع و معادن بزرگ در رونق بخشی به اقتصاد كشور و توسعه مناطق كم برخوردار و محروم گفت: وظیفه ما مدیران صنعتی علاوه بر تولید حركت به سمت آبادانی كشور و ایجاد اشتغال برای جوانان است .

به گزارش روابط عمومی این شركت ، ناصر تقی زاده روز شنبه با بیان این نكته كه شركت معدنی و صنعتی چادرملو قادر است سرمایه گذاری قابل توجهی، بدون مراجعه به بانك ها در بخش های مختلف صنعتی و معدنی و حتی غیرفلزی و پتروشیمی انجام دهد گفت : برای اثبات این گفته با وزارت صمت تفاهمنامه ای به ارزش 2 میلیارد دلار امضاء كرده ایم .

وی طرح های ارائه شده برای این میزان سرمایه گذاری را شامل ، احداث واحد 4 میلیون تنی كنسانتره آهن - ساخت گندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تن - ساخت واحد سوپر مگامدول 2.2میلیون تنی - احداث واحد تولید فروآلیازها به ظرفیت 50 هزارتن - ساخت واحد تولید اسلب فولادی به ظرفیت 2 میلیون تن و ورق های آلیاژی به ظرفیت 2 میلیون تن اعلام كرد.

به گفته وی همچنین احداث دومین نیروگاه سیكل تركیبی 500 مگاواتی با مشاركت سرمایه كذاری امید - ساخت 2 واحد نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی - ساخت واحد مگامدول 800 هزارتنی در ابركوه- تكمیل طرح نیمه تمام تولید شمش فولادی به ظرفیت 600 هزارتن در ابركوه و راه اندازی ناحیه صنعتی در استان یزد انجام شد.

وی تصریح كرد : اجرای این طرح ها در صورتی است كه تشریفات اداری و بوروكراسی های حاكم كه مانع از تسریع و تحقق اینگونه سرمایه گذاری ها می گردد برداشته شود.

مدیر عامل چادرملو به دغدغه های خود در خصوص نا كارآمدی برخی دستگاه ها و ایجاد موانع در مسیر رشد اقتصادی و توسعه كشور اشاره كرد و گفت: وقتی شركتها برای سرمایه گذاری های صنعتی و تولیدی اعلام آمادگی می كنند، برخی از نهادها به دلیل عدم اشراف بر اهمیت موضوع، مانع از تسریع در روند سرمایه گذاری و فعالیت ها می شوند، اگر كمیته یا ستادی در استان ها تشكیل شود و همه ادارات تابعی از آن باشند و به نظرات ستاد یادشده احترام بگذارند، سرمایه گذاری در ایران هم مانند همه كشورهای دیگر در كمترین زمان ممكن صورت خواهد گرفت و معتقدم بهترین راه رفع موانع تولید و سرمایه گذار، ایجاد ستادهایی متشكل از افراد نخبه، دلسوز و توسعه گرا در هر استان است .

وی افزود : این ستاد می تواند با بهره گیری از ظرفیت های بی القوه معدنی و صنعتی در هر استان اندوخته ای قابل توجه برای سرمایه گذاری در زمینه های تولیدی و توسعه اجتماعی سازماندهی نماید و با اختیارات لازم و بدون دخالت در امور مالی و صرفاً با نگاه نظارت و حمایت در حل مشكلات و به عنوان عامل تسهیل كنند امور، موانع ناشی از بخشی نگری، تصمیم های غیركارشناسی و بروكراسی های اداری را مرتفع سازد.

تقی زاده، با اشاره به نمونه ای از همكاری و سرمایه گذاری شركت های بزرگ معدنی و صنعتی در استانهای كرمان و یزد گفت: طرح عظیم و ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس یكی از موارد خارق العاده همكاری همه جانبه اركان موثر در این پروژه و جسارت و شجاعت مدیران خدوم بود كه با پذیرش ریسك های ناشی از این اقدام غیر قابل باور حتی برای دست اندركاران توسعه كشور، حركتی بزرگ را آغاز كردند كه انشاالله سرآغازی باشد برای توسعه سایر مناطق كشور .

هم اكنون حدود هفت هزار نفر در واحدهای مختلف صنعتی و معدنی چادرملو در استان یزد مشغول كار هستند.

اردكان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان های غنی استان یزد است، هم اكنون یزد علاوه بر 10 معدن بزرگ ملی، حدود 500 معدن بزرگ و كوچك دارد كه در این واحدها بیش از 12 هزار نفر مشغول كار هستند.

شهرستان 118 هزار نفری اردكان كه مركز آن در 60 كیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشكل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردكان است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- سالمندان
- اردكان
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۵۸ - ۱۱/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷