دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

سرعت واكسیناسیون در مراكز بهزیستی با برنامه ستاد كرونا منطبق نیست
 
مدیركل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه 24.6 درصد كل افراد مقیم و پرسنل مراكز بهزیستی واكسن كرونا را دریافت كرده اند، افزود: متاسفانه سرعت واكسیناسیون در این مراكز با برنامه پیش بینی شده ستاد ملی مدیریت كرونا منطبق نیست. به گزارش ایرنا، مصطفی سراج افزود: به طور ...
مدیركل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه 24.6 درصد كل افراد مقیم و پرسنل مراكز بهزیستی واكسن كرونا را دریافت كرده اند، افزود: متاسفانه سرعت واكسیناسیون در این مراكز با برنامه پیش بینی شده ستاد ملی مدیریت كرونا منطبق نیست.
به گزارش ایرنا، مصطفی سراج افزود: به طور میانگین اگر آمار واكسیناسیون كرونا در مراكز بهزیستی را با آمار دو روز قبل مقایسه كنیم كه 22.5 درصد بوده و اكنون به 24.6 درصد رسیده، به طور میانگین آمار ما هر روز یك درصد افزایش پیدا می كند و نكته قابل تامل این است كه اگر واكسیناسیون بخواهد با این شتاب انجام شود و دانشگاه های علوم پزشكی این سرعت را داشته باشند به معنای این است كه واكسیناسیون مرحله اول مراكز توانبخشی 75 روز طول خواهد كشید.
وی گفت: این سرعت با برنامه پیش بینی شده ستاد ملی مدیریت كرونا منطبق نیست بنابراین درخواست داریم كه سرعت واكسیناسیون را افزایش دهند و همكاران وزارت بهداشت استان هایی را كه از واكسیناسیون عقب هستند را سئوال كنند و این موضوع رسیدگی شود. با توجه به مصاحبه اخیر مسئولان وزارت بهداشت كه اعلام كردند مرحله اول واكسیناسیون در حال لكه گیری است امیدواریم همه افراد مقیم و پرسنل مراكز در كوتاه ترین زمان ممكن، واكسن مورد نیاز را دریافت كنند.
مدیركل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی كشور اظهار كرد: تا ظهر روز جمعه دهم اردیبهشت امسال، 17 هزار و 481 نفر دوز مرحله اول را دریافت كردند. این تعداد 24.6 درصد كل افراد مقیم و پرسنل مراكز را در برمی گیرند. همچنین تعداد 10 هزار و 898 نفر نیز دوز مرحله دوم را دریافت كردند.
وی تصریح كرد: در مقایسه عملكرد استان ها، كمترین تزریق واكسن نسبت به افراد مقیم و پرسنل مراكز به ترتیب مربوط به استان های گلستان، خراسان شمالی، اصفهان و فارس است. متاسفانه در دو استان گلستان و خراسان شمالی این آمار حتی به پنجاه درصد نیز نرسیده است. بیشترین میزان واكسیناسیون به ترتیب مربوط به استان های لرستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و یزد است. نظر به اینكه واكسیناسیون سایر گروه ها اعم از افراد دارای معلولیت ذهنی و جسمی و افراد دارای اختلالات روان در استان ها آغاز شده، از این به بعد گزارش ها در سه بخش به تفكیك كل افراد مقیم، سالمندان و سایر گروه ها ذكر می شود. آمار سالمندانی كه در مراكزی مانند مراكز افراد دارای اختلالات روان و معلولیت جسمی بودند و قبلا در گروه سالمندان محاسبه می شد، از این به بعد در بخش سایر گروه ها ذكر می شود.
بر اساس اسن گزارش، 17 هزار و 481 نفر در مراكز بهزیستی، دوز مرحله اول واكسن كرونا را دریافت كردند و در مجموع 75 هزار نفر در مراكز بهزیستی به سر می برند.
منبع خبر:
روزنامه ابتكار
   تاریخ: ۰۲:۱۵ - ۱۲/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲