دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

برنامه دانشگاه علوم توانبخشی برای تامین نیروی متخصص مراكز تحقیقاتی
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: روسای مراكز تحقیقاتی، برنامه پنج ساله مركز خود را تدوین كرده و متناسب با این برنامه، از نیروهای ضریب K برای جبران كمبود نیروی متخصص در این مراكز استفاده كنند.
برنامه دانشگاه علوم توانبخشی برای تامین نیروی متخصص مراكز تحقیقاتی به گزارش ایسنا، دكتر حمیدرضا خانكه در نشستی با روسای مراكز تحقیقاتی كه مدیر امور پژوهش نیز حضور داشت، در همین راستا اظهار كرد: روسای مراكز تحقیقاتی می توانند با استعلام از اداره كارگزینی دانشگاه، ردیف های خالی مركز خود را مشخص كرده و از فارغ التحصیلان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی كه در جمع نیروهای ضریب K هستند، جهت فعالیت در مراكز تحقیقاتی استفاده كنند.

وی تصریح كرد: روسای مراكز تحقیقاتی، پیگیر تكمیل تشكیلات مراكز نیز باشند و براساس آن، تعداد نیروی متخصص و كارشناس مورد نیاز را درخواست كنند و مطمئن باشند كه رئیس دانشگاه از توسعه مراكز، حمایت می كند.

رئیس دانشگاه، ارتباط تنگاتنگ مراكز تحقیقاتی با گروه های آموزشی و همكاری های مشترك در اجرای پروژه های مهم را لازم دانست، ضمن آنكه روسای مراكز تحقیقاتی را به برقراری ارتباط با نماینده سازمان جهانی بهداشت WHO و یا نماینده منطقه مدیترانه شرقی، جهت اجرای پروژه های مشترك، توصیه كرد.

دكتر فریبا یادگاری، مدیر امور پژوهش دانشگاه نیز «آئین نامه جدید دوره دكتری تخصصی پژوهشی / فناوری محور»را در اختیار رئیس دانشگاه و روسای مراكز تحقیقاتی قرار داد كه با نظر همه روسای مراكز، بر اصلاح نكاتی در این آئین نامه متناسب با شرایط رشته های توانبخشی و رفاه و سلامت اجتماعی دانشگاه تاكید شد و پیگیری رسمی و انجام مكاتبات مربوط برای اصلاح آن به مدیریت پژوهش سپرده شد.

در ادامه این نشست، دكتر دلبری رئیس مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه، برنامه «تبدیل این مركز تحقیقات به پژوهشكده تحقیقات سالمندی كشور» را برای رئیس دانشگاه و همه شركت كنندگان تشریح كرد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت ها در حوزه سالمندی كه در آینده ای نزدیك، از جمله اولویت های یك تا پنج كشور خواهد شد و توجه به این حوزه در اسناد بالا دستی مربوط به جمعیت و خانواده و همچنین چند برنامه اخیر توسعه كشور، ظرفیت های علمی و اجرایی مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای تبدیل وضعیت به " پژوهشكده " را برشمرد.

دلبری تاكید كرد: با تبدیل شدن به پژوهشكده تحقیقات سالمندی كشور، توسعه همكاری های بین بخشی، ملی و بین المللی با سایر موسسات حوزه سالمندی در ایران و دیگر كشورهای جهان محقق خواهد شد.

رئیس مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه، «چشم انداز پژوهشكده تحقیقات سالمندی كشور» و ساختار پژوهشكده را با تشكیل سه مركز «تحقیقات روانی – اجتماعی سالمندی، تحقیقات بالینی سالمندی و تحقیقات نوروبیولوژی سالمندی»، برای مدیران شركت كننده ترسیم كرد.

وی همچنین، تدوین اساسنامه این پژوهشكده، ایجاد بانك اطلاعات مربوط به حوزه سالمندی، چگونگی انتخاب اعضای شورایعالی پژوهشكده با توجه به ساختار وزارت بهداشت، و برآورد منابع مالی مورد نیاز را از جمله اقدامات مركز تحقیقات سالمندی طی ماه های اخیر ذكر كرد.

دكتر خانكه این برنامه را ارزشمند دانست و با توجه به مزایای ایجاد پژوهشكده یا انستیتو نسبت به مركز تحقیقات، از مدیر امور پژوهش خواست تا ایجاد پژوهشكده یا انستیتو در حوزه علوم توانبخشی، را پیگیری كند.

وی ارتباط بیشتر میان مراكز تحقیقاتی و گروه های آموزشی و اجرای پروژه های مشترك را مورد تاكید قرار داد كه دكتر یادگاری مدیر پژوهش، برنامه ریزی برای برگزاری نشست های مشترك ماهانه در سال جاری را عنوان كرد.

بنابر اعلام وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، رئیس دانشگاه همچنین با تاكید بر حمایت مالی از فعالیت های مشترك هیات علمی آموزشی با مراكز تحقیقاتی، پیگیری آن را در برنامه های مدیریت پژوهش قرار داد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۱۲ - ۱۱/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷