دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

خانواده های دارای فرزند چند قلو چه كمك هایی از بهزیستی دریافت می كنند؟
 
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی شهره شاهرودی اظهار كرد: در حال حاضر 271 خانواده سه قلو به بالا مشمول كمك های مستمر بهزیستی خراسان رضوی هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: این خانواده ها ماهانه 400 هزار تومان به عنوان كمك هزینه ی معیشت دریافت می كنند كه پرداخت آن به صورت متمركز و به حساب سرپرست خانوار است.

وی همچنین از پوشش 266 خانوار دوقلویی خبر داد و گفت: این خانواده ها نیز كمك مستمر دریافت می كنند زیرا در سه دهك پایین درآمدی قرار دارند.

شاهرودی یادآور شد: خانواده های سه قلویی با هر دهك درآمدی، مشمول كمك های مستمر می شوند اما خانواده های دو قلویی اگر در سه دهك پایین باشند پشت نوبت مستمری قرار می گیرند و اگر در دهك چهارم تا هفتم واقع شوند فقط از كمك های موردی برخوردار خواهند شد.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اضافه كرد: در صورتی كه این خانواده ها در دهك بالای هفت باشند مشمول هیچ كمكی نخواهند شد.

وی گفت: نحوه ی ارزیابی دهك درآمدی خانواده ها، سامانه ی وزارت رفاه است كه توسط كاربر بهزیستی، مختصات خانواده به آن وارد می شود و دهك درآمدی آن مشخص و به او اعلام می شود.
به گفته ی شاهرودی خانواده هایی كه كمك های غیر مستمر دریافت می كنند توسط خیرین و با رایزنی بهزیستی، حمایت های دیگری هم دریافت می كنند.

شاهرودی ادامه داد: مثلا با نهادهای خیریه و نهادهای انقلابی رایزنی هایی صورت می گیرد و در چند ماه اخیر، نمونه هایی از كمك های نقدی و غیر نقدی به این خانواده ها صورت گرفته است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص شناسایی خانواده های چندقلویی گفت: زایمان هایی كه در بیمارستان های تحت نظارت وزارت بهداشت صورت می گیرد در صورتی كه دو قلو و بیشتر باشد توسط دانشگاه علوم پزشكی به بهزیستی اطلاع داده می شود و ما اقدامات لازم برای حمایت از این خانواده را اعمال می كنیم.

وی یادآور شد: خانواده های سه قلویی از سال 81 تحت پوشش كمك های غیر مستمر بهزیستی بوده اند اما خانواده های دوقلویی از سال گذشته مورد حمایت واقع شده اند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 1412 خانواده ی چند قلویی در استان شناسایی شده اند كه طبق نتایج آزمون وسع، در دهك های بالای هفت واقع شده اند و مشمول هیچ كمكی نیستند.

انتهای پیام/70054
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۰:۴۶ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹