دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

نقش سازنده ناجا و سازمان روانشناسی در توسعه و گسترش سلامت روانی اجتماع
 
تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با توجه به سبقه علمی - تخصصی خود و در تعامل با ناجا می تواند نقش سازنده ای در توسعه و گسترش سلامت روانی - اجتماعی جامعه داشته باشد.
نقش سازنده ناجا و سازمان روانشناسی در توسعه و گسترش سلامت روانی اجتماع تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با توجه به سبقه علمی - تخصصی خود و در تعامل با ناجا می تواند نقش سازنده ای در توسعه و گسترش سلامت روانی - اجتماعی جامعه داشته باشد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان با حضور در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور، نهم اردیبهشت روز جهانی روانشناس و مشاور را به رئیس سازمان نظام روانشناسی و سایر همكاران تبریك گفت.

در این جلسه، سردار حاجیان با اشاره به رویكردهای تحولی مدنظر معاونت اجتماعی ناجا، مواردی را بیان و با تاكید بر لزوم نگاه جامع آسیب شناختی نسبت به آسیب های اجتماعی و سبب شناسی دقیق مجرمان و متهمان با نگاه روانشناسی جنایی، بر لزوم باز اجتماعی كردن مجرمان از طریق ارائه خدمات تخصصی یاورانه در همه ابعاد به خانواده این افراد نیز اشاره كرد.

سخنگوی ناجا با بیان اینكه مجرمان نیز عضوی از جامعه ما هستند، گفت: در صورتی كه همه دستگاه ها و سازمان ها سهم خود را به صورت واقعی در فرآیند اجتماعی كردن افراد جامعه (پیش از وقوع و پس از وقوع جرم) به سرانجام برسانند، مطمئنا شاهد كاهش وسیع آسیب ها در جامعه خواهیم بود.

معاون اجتماعی ناجا گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با توجه به سبقه علمی - تخصصی خود و در تعامل با ناجا می تواند نقش سازنده ای در توسعه و گسترش سلامت روانی - اجتماعی جامعه داشته باشد.

لزوم توسعه و تقویت همكاری های علمی پژوهشی

مدیر كل مشاوره و مددكاری اجتماعی ناجا نیز در این جلسه، بر لزوم توسعه و تقویت همكاری های علمی - پژوهشی مرتبط، اشاره كرد و تعامل دوسویه در این زمینه را بستر ساز و تسهیل كننده ارائه خدمات به جامعه هدف هر دو سازمان بیان كرد كه نتیجه آن ارتقای سلامت روانی-اجتماعی جامعه است.

محمد خاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز با تاكید بر اینكه كرونا و آسیب های ناشی از آن، صدمات وسیعی را در جامعه و بالاخص در فرآیند رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان ایجاد كرده است، بر لزوم همكاری همه دستگاه ها در جهت مهار، كنترل و كاهش این بیماری، جهت پیشگیری از آسیب های روانی وارده به جامعه دانش آموزان اشاره كرد.

برچسب ها
- مشاوره
- فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
- انجمن روان شناسی ایران
- خط حادثه
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۱۷ - ۱۲/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰