دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مصرف مكمل "پری بیوتیك" تاثیر مثبت بر كاهش اضطراب زنان دارد
 
نتایج یك مطالعه جدید نشان می دهد كه مصرف روزانه پری بیوتیك «گالاكتو الیگوساكارید» (GOS) می تواند سطح اضطراب را كاهش داده و منجر به بهبود كلی وضعیت سلامت روان در زنان جوان شود.
مصرف مكمل نتایج یك مطالعه جدید نشان می دهد كه مصرف روزانه پری بیوتیك «گالاكتو الیگوساكارید» (GOS) می تواند سطح اضطراب را كاهش داده و منجر به بهبود كلی وضعیت سلامت روان در زنان جوان شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه سوری انگلستان به بررسی این موضوع پرداختند كه آیا مصرف روزانه یك مكمل غذایی پری بیوتیك می تواند باعث بهبود سلامت عمومی در گروه سنی 18 تا 25 ساله شود.

نتایج این مطالعه نشان داد كسانی كه دوز روزانه پری بیوتیك دریافت كردند با كاهش سطح اضطراب، سلامت روان شأن بهبود یافت و نسبت به گروه كنترل، سلامت روده ای شأن بهتر بود.

محققان گروهی متشكل از 64 شركت كننده زن سالم را كه هیچ تشخیص بالینی از اضطراب نداشتند مورد مطالعه قرار دادند. شركت كنندگان به مدت 28 روز دوز روزانه پری بیوتیك گالاكتوالیگوساكارید (GOS) یا دارونما دریافت كردند.

همه كسانی كه در این آزمایش شركت داشتند نظرسنجی ها را در مورد تجربیات سلامت خود از جمله خلق و خو، اضطراب و كیفیت خواب تكمیل كردند و نمونه مدفوع شأن برای تجزیه و تحلیل توالی میكروبیوم های روده بررسی شد.

دكتر «كاترین كوهن كادوش»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این تحقیق جدید یك گام مهم رو به جلو است كه نشان می دهد ما می توانیم از یك مكمل غذایی ساده و بی خطر مانند پری بیوتیك ها برای بهبود فراوانی باكتری های مفید روده و همچنین برای بهبود سلامت روان و در زنان جوانان استفاده كنیم.»
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۱:۵۱ - ۱۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۵