دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

سنجش اضطراب كودكان 5 تا 6 سال زنجانی آغاز شد
 
زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طرح غربالگری اضطراب كودكان 5 تا 6 سال با هدف كمك به والدین جهت توجه به نشانه های اضطرابی كودكان، شناسایی و تشخیص زود هنگام اضطراب كودكی و كاهش آسیب های بعدی انجام می شود كه خانواده ها می توانند در سامانه غربالگری ثبت نام كنند.
سنجش اضطراب كودكان 5 تا 6 سال زنجانی آغاز شد زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طرح غربالگری اضطراب كودكان 5 تا 6 سال با هدف كمك به والدین جهت توجه به نشانه های اضطرابی كودكان، شناسایی و تشخیص زود هنگام اضطراب كودكی و كاهش آسیب های بعدی انجام می شود كه خانواده ها می توانند در سامانه غربالگری ثبت نام كنند.

سكینه بیگلری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب كودكان 5 تا 6 ساله را شناسایی زودهنگام اضطراب كودكان، ارجاع زودهنگام جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب كودكان ذكر كرد.

وی اظهار داشت: اضطراب كودكی، پدیده ای گذرا نیست و در صورت عدم توجه و درمان تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملكرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی در فرد و یا منجر به افسردگی، سوء مصرف مواد و مشكلات عدیده ای در ازدواج و روابط زناشویی می شود.

به گفته وی، شایعترین اختلال در دوران كودكی اضطراب است كه در بسیاری از مواقع علایم آن با فرایند رشد طبیعی كودك اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخله به موقع می شود.

بیگلری با بیان اینكه برنامه غربالگری ضمن اینكه خدمات ارزان تر را به جامعه هدف ارائه می دهد با تشخیص زودهنگام از ایجاد آسیب ها و مشكلات بعدی نیز می كاهد، افزود: این طرح از سال 93 در مهدهای كودك استان اجرا می شد كه با توجه به شیوع كرونا و تعطیلی مهدهای كودك، این طرح بصورت مجازی اجرا می شود.

وی اضافه كرد: بر این اساس خانواده های دارای كودك 5 تا6 ساله می توانند با به سامانه http://moshavereh.behzisti.gov.ir مراجعه و سپس نسبت به ثبت نام كودك خود و تكمیل پرسشنامه مربوطه اقدام كنند كه، پس از تكمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می شود تا در صورت لزوم و مشاهده علائم در كودكان، به مراكز مشاوره جهت اقدامات تخصصی معرفی شوند.

این مسوول ادامه داد: پس از تكمیل پرسشنامه در این سامانه اگر نمره آزمون كودك از نمره مرزی بیشتر باشد با رنگ قرمز نشان داده خواهد شد و گزینه ارجاع به مشاوره جهت دریافت خدمات تخصصی تر فعال خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: والدین می توانند با مراجعه به مراكز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان و همكار با این طرح از خدمات تخصصی این مراكز بهره مند شوند و این چرخه در صورت همكاری والدین تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
- اختلالات اضطرابی
- غربالگری
- زنجان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۳ - ۱۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷