دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

بهره برداری از "پیشرفته ترین سالن اتیسم دنیا" در قزوین
 
"پیشرفته ترین سالن اتیسم دنیا" با مشاركت بخش خصوصی و آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین در مدرسه استثنایی جانزاده به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز قزوین، این طرح تحقیقاتی - آموزشی - توانبخشی با طراحی هوش مصنوعی شبیه ساز بهره برداری از چند حسی و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال توسط یك گروه تخصصی مهندسی - توانبخشی طراحی و اجرا شده است.

معرفت الله احمدی، رئیس اداره آموزش و پرورس استثنایی استان گفت: مجوز این مركز تخصصی كه توان ارائه خدمات به كودكان طیف اتیسم سایر استان ها را نیز دارد، توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی قزوین صادر شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورس استثنایی استان خاطر نشان كرد: تاكنون 3 جلسه تخصصی با حضورجمالی پور استاندار قزوین، اصغری مدیركل آموزش و پرورش استان، مسئولین و كارشناسان تخصصی آموزش و پرورش استثنایی و این گروه تخصصی مهندسی- توانبخشی برای بررسی مبانی نظری و فنّی و فرایند اجرایی آن برگزار شده است.

وی افزود: استاندار قزوین در این جلسات بر پیگیری قانونی مجوز ها و دقّت نظر در فرایند درمان تأكید كرد و اصغری مدیركل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به بدیع و نوآورانه بودن این طرح و طراحی نرم افزار و سخت افزاری بی بدیل آن در دنیا، بر آمادگی كامل مجموعه آموزش و پرورش استان در اجرا و ارزیابی آن تأكید كرد.

رئیس آموزش و پرورش اداره استثنایی استان ادامه داد: اختلال طیف اتیسم نوعی اختلال عصبی- رشدی است كه همراه با نقص در تعامل و ارتباط اجتماعی، الگو های محدود و تكراری در رفتار، علایق و فعالیت ها است.

وی افزود: اصرار بر یكنواختی، حساسیت در برابر تغییرات محیطی، حركات كلیشه ای، مشكلات یكپارچه حسی و فقدان تمایل به همسالان از علائم بارز این اختلال است.

احمدی تصریح كرد: این اختلال بر اساس نسخه پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی در 3 سطح شامل سطح یك، نیازمند حمایت، سطح 2، نیازمند حمایت جدّی و سطح 3، نیازمند حمایت های بسیار جدّی تعریف شده است، اتیسم سطح 2 بیش ترین فراوانی تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی را شامل می شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر تعداد 40 دانش آموز طیف اتیسم در مدارس استثنایی استان قزوین مشغول به تحصیل هستند.
   تاریخ: ۱۰:۵۸ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۸