دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

15 مركز اقامتی و بازتوانی در زنجان فعال است
 
محمد محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار كرد: 15 مركز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین تحت نظارت بهزیستی و یك مركز گذری سرپناه كاهش آسیب در استان فعالیت می كنند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان كرد: طی یك سال گذشته تعداد 636 نفر از معتادین بی خانمان نیز از مراكز سرپناه شبانه معتادین و خدمات مركز مذكور به طور رایگان استفاده كردند و نزدیك به 960 نفر از معتادین، خدمات كاهش آسیب تیم های سیار به صورت رایگان ارائه شد.

وی با بیان اینكه اقلام بهداشتی پیشگیری از كرونا از منابع پروژه پیشگیری ایدز صندوق جهانی(UNDP) تامین شده است، افزود: نزدیك به 40 هزار ماسك، بیش از 12 هزار دستكش لاتكس، بیش از هزار و 200 مایع ضدعفونی كننده دست، بیش از 100 مایع ضدعفونی كننده سطوح، تعداد 3 هزار كاور كفش و 7 مخزن 20 لیتری اسپری كننده سطوح و سه دستگاه تب سنج در سه مرحله در بین این مراكز توزیع شده است.

محمدی قیداری تصریح كرد: از ابتدای شیوع ویروس كرونا مبلغ نزدیك 100 میلیون تومان هزینه جبران خسارت به 15 مركز اقامتی و بازتوانی معتادین و یك مركز گذری، سر پناه كاهش آسیب پرداخت شده است.

محمدی افزود: در سال گذشته تعداد 361 نفر از معتادین بی بضاعت برای درمان از خدمات یارانه درمان مراكز اقامتی و سرپایی معتادین بهره مند شدند، همچنین تعداد 411 نفر مرد و 55 زن متجاهر با دستور مقام قضایی در طرح جمع آوری معتادین متجاهر به مراكز تبصره 2 ماده 16 استان انتقال و با تأمین هزینه اداره بهزیستی در مراكز نگهداری شد.

مدیركل بهزیستی استان زنجان افزود: در راستای پیشگیری از اعتیاد، بیش از 210 هزار نفر از شهروندان در قالب طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد از خدمات آموزشی بهره مند شده اند و طرح اجتماع محور به شكل سالیانه و مستمر در سطح استان و در محیط های شهری ، روستایی، آموزشی و محیط های نظامی اجرا می شود.

وی اضافه كرد: تیم های تشكیل شده در محیط های تحت پوشش اداره كل بهزیستی 227 تیم شامل (135 تیم در محلات شهری، 67 تیم در محلات روستایی، 13 تیم در محیط آموزشی، 12 تیم در محیط كاری) است.

محمدی قیداری تعداد محله های زیر پوشش برنامه اجتماع محور اداره كل بهزیستی را 187 محیط شامل (104 محیط شهری، 49 محیط روستایی،13 محیط آموزشی، 21 محیط كار) عنوان كرد و افزود: ارائه آموزش مهارت های زندگی، در قالب برنامه های پیشگیری از اعتیاد با رویكرد اجتماع محور از گرایش افراد به سمت اعتیاد پیشگیری می كند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه خط ملی اعتیاد ظرفیت مناسبی برای ارائه راهكارهای پیشگیری و درمان اعتیاد دارد، تاكید كرد: اطلاع از چگونگی رفتار با فرد معتاد، كنترل شخص معتاد در مواقع بحرانی، آگاهی از انواع مواد مخدر ناشناخته، ارجاع افراد دارای اعتیاد به مراكز دارای مجوز و معرفی كمپ های معتبر را از خدمات خط ملی اعتیاد است.

انتهای پیام/73005/ق
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۱:۱۷ - ۱۶/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲