دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون حدود 20 هزار نفر از سالمندان و معلولان بهزیستی
 
تهران- ایرنا- مدیركل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور گفت: جمع كل واكسن تزریق شده در تمام مراكز اعم از مراكز سالمندان و مراكز افراد دارای معلولیت، 19 هزار و 632 نفر معادل 27.6 درصد كل افراد در مراكز بهزیستی است.
واكسیناسیون حدود 20 هزار نفر از سالمندان و معلولان بهزیستی تهران- ایرنا- مدیركل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور گفت: جمع كل واكسن تزریق شده در تمام مراكز اعم از مراكز سالمندان و مراكز افراد دارای معلولیت، 19 هزار و 632 نفر معادل 27.6 درصد كل افراد در مراكز بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سراج روز چهارشنبه در فایل صوتی با اشاره به اینكه حدود 51 هزار نفر اعم از سالمندان، افراد دارای معلولیت جسمی، حركتی، هوشی، رشد و اختلال روان در مراكز شبانه روزی مقیم هستند، افزود: آخرین آمار واكسیناسیون تا روز گذشته سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه حاكی از آن است كه جمع تزریق برای سالمندان و پرسنل مراكز سالمندان 15 هزار و 516 نفر یعنی حدود 74 درصد و جمع تزریق برای سایر گروه ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلال روان و پرسنل اینگونه مراكز به چهار هزار و 116 نفر یعنی حدود 8.2 درصد بالغ می شود.

وی با بیان اینكه افرادی كه دوز مرحله دوم را دریافت كردند، بالغ بر 11 هزار و 158 نفر می شوند، افزود: در مقایسه با عملكرد استان ها، بیشترین میزان واكسیناسیون به ترتیب مربوط به استان های یزد با 47.3 درصد، استان تهران 46.1 درصد، استان سمنان 39.7 درصد و استان گیلان 33.1 درصد است. البته در استان تهران سه دانشگاه علوم پزشكی ایران، تهران و شهیدبهشتی این ماموریت را برعهده دارند.

مدیركل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: كمترین عملكرد مربوط به استان گلستان با 3.8 درصد، خراسان شمالی 6.8 درصد، چهارمحال و بختیاری 8.6 درصد و استان فارس حدود 10 درصد است.

سراج تصریح كرد: همانند هفته قبل رشد روزانه یك درصد را شاهد هستیم و اگر با همین وضعیت واكسیناسیون ادامه پیدا كند 70 روز آینده طول خواهد كشید تا واكسیناسیون به اتمام برسد و این مساله واقعا جای تامل دارد.

وی با قدردانی ویژه از دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: بعد از دانشگاه های علوم پزشكی مشهد و ایران بیشترین افراد تحت پوشش در مراكز توانبخشی و مراقبتی در حوزه دانشگاه علوم پزشكی تهران است كه تاكنون بیش از هفتاد درصد افراد واكسن را دریافت كردند. این آمار در دانشگاه علوم پزشكی ایران به 33 درصد و در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی 35 درصد و در دانشگاه علوم پزشكی مشهد 21.3 درصد است. آمار بالای دانشگاه علوم پزشكی تهران نشان دهنده همكاری نزدیك این دانشگاه با مراكز مراقبتی است.

برچسب ها
- سالمندان
- واكسیناسیون
- مراكز بهزیستی
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۵۷ - ۱۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰