دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

نقش زنان در مدیریت بحران كرونا
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: جمعیت زنان كشور ظرف 11 ماه شیوع روزافزون بیماری در كشورمان متحمل بخش قابل توجهی از مشكلات مقابله با این ویروس بوده اند.
نقش زنان در مدیریت بحران كرونا به گزارش ایسنا، دكتر سیما سادات لاری گفت: اگرچه همه گیری ویروس كرونا محدود به جنسیت خاصی نیست، اما جمعیت زنان كشور ظرف 11 ماه شیوع روزافزون بیماری در كشورمان متحمل بخش قابل توجهی از مشكلات مقابله با این ویروس بوده اند.

وی افزود: مراقبت از بیماران مبتلا به كویید-19 در خانواده، رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان در شرایط آموزش غیرحضوری مدارس، نقش و اقدامات موثر زنان در كاهش استرس اعضای خانواده در دوران همه گیری و مشكلات مراقبت های لازم در زنان باردار و مراقبت های مورد نیاز در دوران پس از زایمان، مشكلات زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست و مشكلات ناشی از فشارهای اقتصادی برگرفته از اعمال محدودیت ها، گویای این واقعیت است كه در این دوران بحرانی لزوم توجه هر چه بیشتر به حفظ سلامتی زنان از الزامات بنیادین مبارزه با بحران كووید-19 است.

لاری ادامه داد: در شرایط حاضر اكثریت كاركنان نظام سلامت كشور از بهورز، مراقب، ماما، پرستار و نیروهای خدماتی تا كادر تخصصی بیمارستان ها و مراكز درمانی از زنانی هستند كه در این دوران سخت و نفس گیر همه گیری بیماری در خط مبارزه با ویروس كرونا باید علی رغم خستگی ناشی از رسیدگی به بیماران، میان زندگی كاری و شخصی خود تعادل سازنده ایجاد كنند. روز زن فرصت مناسبی برای تقدیر از زحمات زنان سختكوش سرزمین مان است كه با روی گشاده و عزمی راسخ در جهت شكست بیماری در تلاشند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۳۹ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۲