دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

76 درصد سالمندان بهزیستی واكسن كرونا را دریافت كردند
 
تهران - ایرنا - مدیركل مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی كشور گفت: جمع كل دریافت كنندگان واكسن كرونای مراكز سالمندان شامل سالمندان و پرسنل این مراكز 15 هزار و 949 نفر است كه 76 درصد كل افراد مقیم مراكز سالمندان و پرسنل این مراكز را شامل می شود.
76 درصد سالمندان بهزیستی واكسن كرونا را دریافت كردند تهران - ایرنا - مدیركل مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی كشور گفت: جمع كل دریافت كنندگان واكسن كرونای مراكز سالمندان شامل سالمندان و پرسنل این مراكز 15 هزار و 949 نفر است كه 76 درصد كل افراد مقیم مراكز سالمندان و پرسنل این مراكز را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سراج روز یكشنبه در فایل صوتی با ارائه آخرین اطلاعات و آمار واكسیناسیون مراكز بهزیستی تا روز گذشته شنبه هجدهم اردیبهشت ماه افزود: جمع كل دریافت كنندگان واكسن سایر گروه ها شامل مراكز معلولان و مراكز افراد دارای اختلالات روان، 6 هزار و 101 نفر یعنی 12.2 درصد افراد مقیم و پرسنل این مراكز است.

وی خاطرنشان كرد: جمع كل واكسن تزریق شده در همه مراكز توانبخشی و مراقبتی 22 هزار و 50 نفر یعنی 31 درصد كل افراد مقیم و پرسنل این مراكز است و 11 هزار و 244 نفر دوز مرحله دوم را دریافت كردند.

مدیركل مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: طبق گزارشات واصله، سهمیه واكسن مرحله دوم كه شامل مراكز معلولین هست، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به دانشگاه های علوم پزشكی اختصاص داده شد. به غیر از 9 استان شامل استان های چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، كردستان، كرمانشاه، گلستان و همدان خوشبختانه بقیه استان ها واكسیناسیون را شروع كردند.

سراج افزود: نظر به اینكه دانشگاه های علوم پزشكی این 9 استان هم واكسن را دریافت كردند، درخواست داریم آنها نیز در اسرع وقت، واكسیناسیون مراكز معلولین را آغاز كنند.

وی یادآور شد: همچنان رشد روزانه یك درصد واكسیناسیون را در مراكز بهزیستی شاهد هستیم و پیش بینی ما این است كه با توجه به واكسنی كه در اختیار دانشگاه های علوم پزشكی برای مراكز معلولین اختصاص داده شده، در روزهای آتی شاهد افزایش میزان واكسیناسیون در مراكز توانبخشی باشیم.

مدیركل مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی كشور تصریح كرد: فاز دوم واكسیناسیون از هفته گذشته شروع شده، بسیاری از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی كشور كه در منازل مقیم هستند، از جمله سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای و معلولیت مشمول دریافت واكسن در این فاز می شوند.

سراج با بیان اینكه مددجویان مقیم منازل به دلیل شرایط خاصی از جمله كهولت سن، محدودیت در تردد و نوع و شدت معلولیت، امكان مراجعه به مراكز واكسیناسیون را ندارند، از دانشگاه های علوم پزشكی خواست تا تدابیری به كار بگیرند كه شرایط این افراد را در نظر بگیرند و همكاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: البته در این زمینه اقدامات مناسبی در برخی شهرها و استان ها به عمل آمده است از جمله آنكه با انجمن های تخصصی افراد دارای معلولیت هماهنگ كرده اند كه تزریق واكسن در همان محلی كه انجمن ها با تدابیر خاص، پیش بینی می كنند، انجام بگیرد و این راهكار، شیوه مناسبی برای برطرف كردن محدودیت های ذكرشده است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- سالمندان
- واكسیناسیون
- مراكز بهزیستی
- سازمان بهزیستی كشور
پروندهٔ خبری
- كرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۱۵ - ۱۹/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴