دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

بزرگترین آكادمی پزشكی ورزشی غرب كشور در كرمانشاه افتتاح شد
 
بزرگترین آكادمی پزشكی ورزشی غرب كشور توسط وزیر ورزش و جوانان در كرمانشاه افتتاح شد.
بزرگترین آكادمی پزشكی ورزشی غرب كشور در كرمانشاه افتتاح شد مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، امروز(17 بهمن) در این مراسم، آكادمی پزشكی ورزشی كرمانشاه را در نوع خود در كشور بی نظیر دانست و اظهار كرد: در این مجموعه ورزشكاران می توانند هم برای توانمندسازی جسمی و هم برای ترمیم آسیب دیدگی هایی كه حین ورزش دچار آن می شوند، از امكانات و تجهیزات آن استفاده كنند.

صابر رحیمی مدیركل ورزش و جوانان استان كرمانشاه هم در حاشیه افتتاح این آكادمی در گفت و گو با ایسنا، زیربنای این آكادمی را 1893 متر مربع اعلام كرد و افزود: برای احداث این آكادمی كه در مجموعه ورزشی آزادی كرمانشاه واقع شده، 12 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی این پروژه را بزرگترین و اولین آكادمی پزشكی ورزشی غرب كشور دانست و در تشریح ضرورت احداث آن اظهار كرد: علیرغم اینكه طی سالهای اخیر آمار ورزشكاران سازمان یافته استان رشد قابل توجهی داشته و حتی طی سال گذشته این آمار به عدد 80 هزار بیمه شده ورزشی رسیده، اما خدمات درمانی كه به آنها داده می شد، در فضای محدودی بود كه باید توسعه پیدا می كرد.

مدیركل ورزش و حوانان استان افزود: براین اساس از حدود سه سال پیش عملیات احداث آكادمی پزشكی ورزشی استان را در مجموعه ورزشی آزادی آغاز كردیم و اخیرا عملیات احداث آن به پایان رسید.

وی با بیان اینكه آكادمی پزشكی ورزشی كرمانشاه دارای 10 اتاق، سالن تمرین، فیزیوتراپی، سالن پذیرش و كلاس های آموزشی و پژوهشی است، گفت: در این مركز قرار است علاوه بر ارائه خدمات فیزیوتراپی و درمانی به ورزشكاران، برنامه های آموزشی و پژوهشی حوزه پزشكی ورزشی هم انجام گیرد.

رحیمی خاطرنشان كرد: در كنار خدماتی همچون فیزیوتراپی، ارتوپدی، روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، توا بخشی، پزشك ورزشی و... كه در حال حاضر در كلینیك پزشكی ورزشی استان به ورزشكاران ارائه می شود، در آكادمی پزشكی ورزشی خدمات جدید دیگری هم ارائه خواهد شد.

مدیركل ورزش و جوانان استان افزود: تامین بخشی از تجهیزات این آكادمی باقی مانده كه برای آن نیز به كمك فدراسیون پزشكی ورزشی نیاز است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۶:۱۵ - ۱۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۳